Sayfalar

24 Temmuz 2014 Perşembe

Zeytinyağlı Barbunya


Bu tarifi paylaşırken çok tereddüt ettim, sonuçta sadece zeytinyağlı barbunya...Herkesin gayet iyi bildiği ve bu mevsimde sık sık tükettiği klasik bir lezzet. Ama işte o fotoğraf çekme tutkusu var ya, bir de barbunyanın o muhteşem kokusu mutfağı da sarınca, yok dedim klasik de olsa mutlaka paylaşmalıyım diye düşündüm.



Birçoğunuz eminim zaten biliyorsunuz böyle bembeyaz, sakız gibi barbunya pişirmenin püf noktalarını, ama bilmeyenler için yine de paylaşmak gerek...Ben barbunyayı pişirmeden önce 5-6 dakika kadar haşlıyorum ki, siz de farkedersiniz barbunyayı süzgeçten geçirdiğinizde oldukça kararmış bir suyla karşılaşıyorsunuz.

Pişerken de biraz limon suyu sıkıyorum, hem lezzetli hem de kararmadan pişiyorlar. Neyse, çok uzatmadan tarifi paylaşayım. Zaten, bu aralar iyice çoğaldı barbunyalar, besin değeri de oldukça yüksek bu sebzeyi özellikle çocuklara da sevdirmeliyiz ve sık sık tüketmelerini sağlamalıyız.

Hepinize afiyet olsun.


Malzemeler

1 kg barbunya
1 adet orta boy soğan
1 adet büyük boy patates
1 adet büyük boy domates
1 yemek kaşığı salça
2-3 adet havuç
2 yemek kaşığı limon suyu
Tuz, karabiber
Zeytinyağı
Üzerine ince kıyılmış maydanoz

▪ Barbunyaların kabuklarını ayıklayıp, tanelerini iyice yıkayın ve bol kaynar suda 5-6 dakika kadar haşlayın. Suyunu süzdüğünüz barbunyaları bir kenarda bekletin.

▪ Bu sırada derin bir tencerede zeytinyağı ile doğranmış kuru soğanı biraz soteleyin, rengi biraz değişmeye başladığında kucuk dogranmis domatesi ekleyip bir müddet orta ateşte karıştırın. Bu karışıma doğranmış havuç, patatesleri ve salçayı ilave edin ve birkaç dakika kavurun.

▪ Son olarak, barbunyaları ekleyin ve çok fazla üzerini geçmeyecek şekilde sıcak su ve limon suyunu ilave edip, orta ateşte barbunyalar yumuşayana kadar pişirin. Servis ederken üzerine ince kıyılmış maydanoz serpin.

1 yorum: