Sayfalar

3 Ağustos 2014 Pazar

Kakaolu Dondurma


Bayram ve tatil derken yine bloga ara verdim, ama bu tatilde yeni tarifler için enerji topladım...Mutfağı ne kadar çok sevsem de zaman zaman ara vermek gerekiyor ki yeni tarifler ve lezzetler için bünyeye heyecan ve enerji lazım...



Bu kakaolu dondurmayı da tatile çıkmadan önce denemiş, yayınlamaya fırsat bulamamıştım. Takip edenler biliyor artık, bizim evde hazır dondurma tüketilmiyor, Hera' da her çocuk gibi dondurmaya düşkün olunca bana da yeni tarifler denemek düşüyor hep. Daha önceki dondurma tariflerinde belirttiğim gibi gerçek dondurma için hakiki salep ve mandıra sütü gerekiyor. Bu ikisini temin ettiğinizde kalan malzemeler sizin yaratıcılığınıza kalıyor...

Çikolatalı dondurmayı sevmeyen yoktur ama Hera şimdilik çikolata tüketmediği için evde özel tarifler için bulundurduğum çok lezzetli kakao ile çikolatalı dondurma lezzetini yakaladım bu defa. Kıvamı muhteşem oldu, kaliteli bir kakao ile çikolatalı dondurma lezzetinde ve salep ile gerçek dondurma aromasını yakalamak çok zor değil.

Neyse, ben çok da uzatmadan tarife geçeyim, siz de bu muhteşem ve pratik dondurmayı mutlaka deneyin.

Hepinize afiyet olsun.


Malzemeler

2 su bardağı süt
1 yemek kaşığı salep
1 yemek kaşığı mısır nişastası
1/3 su bardağı kakao
1/2 su bardağı toz şeker
1 tutam tuz

▪ Sütü ve salebi derin bir tencereye koyun ve 5-10 dakika kadar oda sıcaklığında beklettikten sonra orta ateşte ocağa alın ve karıştırın.

▪ Süt ısınınca toz şeker, mısır nişastası, kakao ve tuzu ekleyin ve muhallebi kıvamına gelmeden önce ocaktan alın ve oda sıcaklığında soğumaya bırakın. İyice soğuduğunda, derin dondurucudan çıkardığınız dondurma makinesinin haznesine kullanım talimatlarına göre aktarın. 15-20 dakika makineyi çalıştırıp, derin dondurucuya kaldırın. İlk 4 saat donmaya bırakıp, daha sonra servis edebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder