Sayfalar

8 Eylül 2013 Pazar

Karnıyarık


Bu tarifi, patlıcanların en lezzetli olduğu zamanlarda, çok daha önce yayınlamak isterdim, ama neyse ki zamanı geçmeden arşivdeki hüzünlü halini farkettim...;)) Eh, artık yaz bitti benim içinde kabak ve patlıcanların da sonuna geldik sayılır...Hatta, geçen hafta o kadar yoğundum ki, en güzel domateslerden kışlık konserve domateslerimi de yaptım. Vakit, yaz sebzelerine yavaş yavaş veda etme vakti çünkü...



Biliyorsunuz, her meyveyi ve sebzeyi sadece mevsiminde, lezzetinin en doruk noktasında olduğu zamanda tüketmek gerekiyor. Bazen şaşırıyorum, bazı insanlar domates, salatalık ve patlıcanın kış mevsiminde de doğal yollarla olduğunu zannedip, tüketmeye devam ediyorlar. En azından, çocuklarımız için bilinçlenmemiz gerekiyor diye düşünüyorum...

Neyse, yine lafı uzatmadan, hepimizin klasiği olan karnıyarık tarifini paylaşayım, öyle bir klasik ki bu herhalde sevmeyen çok azdır...Ben de bugüne kadar neden yayınlamadığımı anlamadım, çünkü bizim evde eşimin de neredeyse taptığı bir yemektir. ;))

Hepinize afiyet olsun.


Malzemeler

6 adet orta boy patlıcan
1 adet büyük boy soğan
4-5 diş sarımsak
350-400 gr kıyma
2 adet büyük boy domates
1 yemek kaşığı domates salçası
4 adet sivri biber
Tuz, karabiber, pulbiber
Zeytinyağı

▪ öncelikle patlıcanların sap kısımlarını bir miktar kesip, alacalı soyun ve boylamasına bıçakla çizin ve tuzlu su dolu bir kapta acı suyunu salması için 10-15 dakika bekletin. Bir tavaya yeteri kadar zeytinyağı koyup, suda beklettiğiniz patlıcanları iyice kurulayıp, yumuşayana kadar kızartın. Kızarmış patlicanların bıçakla kestiğiniz yerden elinizle biraz genişleterek fırın tepsisine dizin.

▪ Bu arada, başka bir tavada kıymayı kısık ateşte rengi hafif değişene kadar kavurun. Tavaya 2-3 yemek kaşığı zeytinyağı ekleyip, küp küp doğranmış soğanı ve ince kesilmiş sivri biberleri de tavada kiymayla birlikte soteleyin. Soğan ve biberlerinde rengi değişmeye başladığında küp küp doğranmış domatesleri ve salçayı ekleyin. Tuz, karabiber ve pulbiber ekledikten sonra 5 dakika daha pişirin ve iç malzemeyi ateşten alın.

▪ bu iç malzemeyi patlıcanların ortasındaki yarıkların içine doldurun, eğer kıymalı harçtan artarsa, tepsinin etrafına gezdirin. Sarımsakları da kabuklarını soymadan tepsiye koyun. Bir su bardağının yarısına kadar su doldurup, bir tatlı kaşığı salça koyup karıştırın ve bu karışımı tepsiye dökün. 200 derecede önceden ısıtılmış fırında 15-20 dakika pişirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder