Sayfalar

12 Eylül 2013 Perşembe

Limonlu Ricotta Peynirli Kek



Yaz mevsiminde şeker ihtiyacımı genellikle dondurma ya da meyve tüketerek giderdiğim için, bu yaz da yeni kek tarifleri denemeye pek fırsatım olmadı...Bu tarif de yaz ortalarında denediğim ve yemeye doyamadığımız hafif ve lezzetli bir kek tarifi; limonlu ricotta peynirli kek...



Bir çikolata tutkunu olarak, çikolatalı kek ve pastalara daha düşkün olmama rağmen, yazın sıcak havalarda çikolata tüketme konusunda biraz temkinliyim; sadece kahvemin yanında minicik bir parça yeterli oluyor benim için. Hatta, yazın hiç çikolata görmesem de olur, o bunaltıcı sıcaklarda çikolatalı tatlar yerine meyveli tatları tercih ediyorum...



Bu kek de o kadar hafif ve lezzetli ki, peynir kekin pofuduk pofuduk olmasını sağlarken, limonun kattığı lezzet de keki oldukça hafif ve aromatik yapıyor...Bu arada, ricotta peyniri olması şart değil, hepimizin bildiği tatlı lor peynirini kullanabilirsiniz bu tarif için; zaten ricotta bizim tuzsuz lor peynirinin birebir italyan hali...;))

Meyveli ve hafif kekleri seviyorsanız, bu tarif tam size göre...ister çayınızın veya kahvenizin yanında isterseniz de soğuk bir içecekle severek tüketeceğiniz bu pratik ve lezzetli keki en kısa zamanda deneyin...

Hepinize afiyet olsun.


Malzemeler

3 yumurta
250 gr ricotta veya tatlı lor
2 adet limon kabuğu rendesi
1 adet limon suyu
1 tatlı kaşığı vanilya özü ya da vanilin
1 paket kabartma tozu
1 tutam tuz
2/3 su bardağı sıvı yağ
1 + 1/4 su bardağı toz şeker
1 + 3/4 su bardağı un

▪ Yumurtaları, vanilyayı ve toz şekeri mikserle iyice çırpın. Bu karışıma sıvı yağ, limon suyu, limon kabukları ve ricottayı ekleyin ve tekrar karıştırın. Başka bir kapta un, kabartma tozu ve tuzu harmanlayın.

▪ Her iki karışımı bir araya getirip iyice çırpın ve yağladığınız kek kalıbına karışımı döküp, 200 derecede yaklaşık 40 - 45 dakika kadar ortasına kürdan batırarak kontrol ederek pişirin. Kek iyice soğuduktan sonra üzerine pudra şekeri serperek servis edebilirsiniz.

4 yorum:

  1. merhaba, öncelikle tariflerinizin altında hiç yorum görmediğim için biraz tereddütlüydüm. maalesef tahmin ettiğim gibi de oldu. şekeri fazla, dışı sert, içi de dağılan bir kek oldu benim ki. yine de tarifleriniz için teşekkürler, emek verip yazmışsınız. Servis ederken bir de pudra şekeri ilave edilirse çok daha tatlı bir kek olur bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adsız yorum bırakmışsınız öncelikle kusura bakmayın isminizle hitap edemiyorum. Kek tarifinde herhangibir sorun yok, bu tarif tarafimca ve çevremde damak tadına güvendiğim insanlar tarafından denenmiştir. Başka bir tarif olsa sizin yaşadığınız bu kötü sonuç için üzülür ve tekrar denerdim doğru bir şekilde paylaşmak adına...ancak kek konusunda mütevazı olamam, bu tarif oldukça başarılıdır. Pudra şekeri ile servis etme fikri de tarifte zaten mevcuttur. Çok net bir tarif olmasına rağmen yine de sizin ellerinizden bu sonuç çıktıysa üzgünüm...

      Sil
  2. Birçok kez yaptım ve hepsinde de sonuç çok güzel oldu. Bence harika bir tarif, teşekkür ediyorum:)

    YanıtlaSil
  3. Merhaba.Ben de çok kez denedim ve denettim. Herkesin çok beğendiği bir tarif oldu. Yorum yazmaya çok üşenirim ama gerekli olduğunu farkettim. Teşekkür ederim tarif için!

    Tülay

    YanıtlaSil