Sayfalar

4 Mayıs 2014 Pazar

Etli Enginar Dolması


Enginara bayılırım, semt pazarlarında bebek enginarları gördüğümde çok şükür bahar geldi işte derim, enginarı sebze olarak çok seviyorum, çok çok şifalı bir sebze olduğunu da iyi biliyorum ama eğer eşim gidiyorsa pazara mutlaka tembih ederim " aman hayatım, sen enginarları böyle temizlenmiş soyulmuş çanak olarak al " diye, biliyorum çünkü temizlemek gözümde büyür de büyür...



Ay, birkaç yıl önceydi, İzmir 'in bebek enginarlarından temizlenmemiş haliyle istedim eşim de aldı, ama biz tabii bu konuda pek bir deneyimsiz olduğumuz için, bu işin kolay metodları da varken, ikimiz de epey bir uğramıştık ve o gün bugündür temizlenmiş alırız hep, daha kolay tabii yıka, limonlu suda beklet ve pişir... Ama, ben bir cesaret yine istedim eşimden 'bu sefer dolmasını yapıcam ' dedim...



Neyse, çok severek tükettiğim ve çok sık pişirdiğim enginarın ilk kez dolmasını yaptım, sonuç mu ? Tek kelimeyle mükemmeldi, çok özlemişim şifalı yapraklarının lezzetini bile...Birçoğunuz zaten biliyor ve yapıyorsunuzdur ama bu tarifi de mutlaka deneyin bence.

Hepinize afiyet olsun.


Malzemeler

6 - 7 adet enginar
300 gr kıyma
1 su bardağı pirinç
1 adet orta boy soğan
2 yemek kaşığı salça
1/2 demet ince kıyılmış maydanoz
1/2 demet ince kıyılmış dereotu
Tuz, karabiber
Zeytinyağı

▪ Dolmanın iç malzemesi için geniş bir tencerede kıymayı 5 dakika kadar sürekli karıştırarak kavurun, yemeklik doğradığınız soğanı ve zeytinyağını ekleyerek orta ateşte karıştırmaya devam edin. Salça ve pirinci de ekleyip üzerini geçmeyecek şekilde su ilave edin ve suyu çekene kadar pişirin.

▪ İç malzeme suyunu çekince baharatları, maydanoz ve dereotunu ekleyip iyice karıştırın ve soğumaya bırakın. Bu sırada, enginarların en dıştaki yapraklarını temizleyin, sapını ve yapraklarının en uç kısımlarını bıçakla kesin, iç kısımlarını da bir kaşıkla çıkartın. Enginarları iyice yıkayıp, yapraklarını elinizle hafifçe aralayın ve limonlu suda bekletin.

▪ İç malzemeden bir kaşık yardımıyla yaprakların arasına yerleştirin ve tencereye dizdiğiniz enginarların üzerine 1 kahve fincanı kadar zeytinyağı gezdirin, 1 su bardağına yakın su ekleyip orta ateşte iyice yumuşayana kadar pişirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder