Sayfalar

29 Nisan 2014 Salı

Patatesli Çağla Aşı



Bu tarifi geçen hafta öğrenir öğrenmez hemen denedim, evde hazır çağla da varken denemezsem olmazdı, zaten çağlayı oldum olası çok severim ne kaybederim ki diye düşündüm :) Ama, iyi ki de denemişim, çağla pişince tüm ekşi ve mayhoş tadını yemeğe bırakınca inanılmaz lezzetli oldu.



Birkaç yıl önce de eşimle Zeytinbağı'nda kaldığımız bir otelde denemiştik, böyle çağlalı iç baklalı bir zeytinyağlı bir yemekti, o zaman da çok hoşuma gitmişti, bu tarifi de Alaçatı ot festivalinde yapmışlar, ben de tarifi alınca duramadım tabii ;))



Çağlanın mevsimi geçti geçiyor ama henüz bitmeden bu tarifi mutlaka deneyin, eminim tadına siz de bayılacaksınız.



Hepinize afiyet olsun.


Malzemeler

Yarım kilo yıkanmış ve bıçakla ikiye kesilmiş çağla
3 - 4 adet orta boy patates
1 adet orta boy soğan
1 demet maydanoz
Zeytinyağı
Tuz, karabiber

▪ Öncelikle çağlaları kaynar suda iyice yumuşayana kadar haşlayın, ama dikkat edin ki erimesinler. Bir tencereye zeytinyağı ve küp küp doğranmış soğanları ekleyip orta ateşte soteleyin. Çağlaları ve yuvarlak dilimlediğiniz patatesleri de ekleyip birkaç dakika kavurun.

▪ Son olarak tuz, karabiber ve az miktarda sıcak su ekleyip çağla ve patatesler yumuşayana kadar pişirin. Pişince ince kıyılmış maydanozu ekleyip, tencereyi ateşten alın. Ilık ya da soğuk servis edebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder