Sayfalar

1 Nisan 2014 Salı

Fırında Patatesli Karnıbahar



Aslında sadece buralardayım demek için uğradım, ve arşivdeki en pratik ve hiç zamanınızı almayacak bir tarifi karnıbaharın mevsimi de geçmeden paylaşmak istedim. Bugünlerde, herkes gibi ben de kendimi ülkemin içinde bulunduğu karmaşanın içinde kaybetmek üzereyim, heryeni güne yeni bir umutla başlamak dileğiyle açıyorum haberleri, ama sanki her geçen gün daha farklı çıkmazların içine sürüklenip duruyoruz. Ve, hala inanamıyorum böylesine bir teknoloji çağında yaşarken bu sistemle yapılan ve sonuçlarının bile hala kesin olmayıp bizi şüphelere düşüren bir seçim sistemine sahip başka bir ülke de bilmiyorum. Dünya bize gözünü çevirmiş izliyor, her yeni güne bir sürü olayla açıyoruz gözlerimizi...

Ama, yine de inanıyorum ki ve umudumu kesmiyorum bu kara bulutlar ülkemin üzerinden dağılacak ve yine güzel günler göreceğiz...Evet, belki çocuklarımıza anlatabileceğimiz masalsı bir ülkede yaşamıyoruz şu günlerde ama yine de umudumuzu kaybetmeyelim herşeyden önce çocuklarımız için...



Tarife gelince, hem çok klasik hem de çok pratik...Bir de bu haliyle denemenizi tavsiye ederim.

Nisan ayının coşkusunun ve aydınlığının hepimize umut ve uğur getirmesini dilerim...


Malzemeler

1 adet orta boy karnıbahar
2 adet patates
2-3 diş sarımsak
1 adet orta boy soğan
Tuz, karabiber
1 su bardağına yakın rendelenmiş tulum peyniri
Zeytinyağı

▪ Karnıbaharın çiçeklerini ve patatesleri ince ince dilimleyin. Fırın kabınızın en altına bir sıra karnıbahar bir sıra patates dilimleri dizin. Üzerlerine tuz, karabiber ve peynir serpiştirin. Her katı bu şekilde hazırladıktan sonra en üste ince doğradığınız soğanı, ezilmiş sarımsak ve peyniri yayın.

▪ Fırın kabınızın en üstüne aluminyum folyo kapatıp, önceden ısıtılmış 200 derece fırında sebzeler yumuşayana kadar pişirin. Son 5 - 10 dakika üzeri kızarana kadar folyo açarak pişirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder