Sayfalar

22 Ekim 2012 Pazartesi

Fırında Sebzeli Kuzu İncik


Bugünlerde blogumu ihmal ettiğimin farkındayım, sanırım biraz farklı şeylere yoğunlaştım bu sıralar...:)) Ama neyse ki, bayram sofralarına yakışacak bir tarifle geri döndüm. Geçtiğimiz günlerde bizim evde sıklıkla yapılan sebzeli kuzu inciği hazırladığımda, o koşturmacanın içinde fotoğraf makinesi hangi arada elime geçtiyse, sonunda bir iki tane fotoğraf çekebildim :))

Ev halkı aç olunca ve evin içini sarmış yemeğin kokusuna fazla dayanamayınca fotoğraflarda çok aceleye geldi maalesef...

Eminim, birçoğunuzun denediği bir tariftir sebzeli kuzu incik...Benim son yıllarda alelacele yapıp fırına attığım ve o fırındayken bütün diğer ev işlerini bile hallettiğim süper kurtarıcı da bir tariftir aslında...Herşey çok basit, sebzeleri ve eti birleştirin sonra hopp fırına, yanına da patates püresi çok yakışır. Ben bu tarifte taze patates kullandığım için patates püresi yapmaya gerek duymadım, patatesler öyle lezzetliydi ki eti tamamlamıştı bile...

Her neyse, kurban bayramı sofraları için ideal bir tarif; hem pratik hem de besleyici...Bu tarifi daha önce denemediyseniz, bu bayramda mutlaka deneyin.

Hepinize iyi bayramlar...:))

Malzemeler

1- 1,5 kg kuzu incik
4 adet orta boy taze patates
4-5 adet havuç
2-3 adet orta boy soğan
4-5 dal taze kekik
tuz, karabiber
3-4 yemek kaşığı zeytinyağı

  • Kuzu incikleri fırın kabına alın, üzerine biraz zeytinyağı gezdirip, tuz ve karabiber serpin. Soğanları iri parçalara bölün, havuçların kabuklarını soyun ve taze patatesleri kabuklarını soymadan iri parçalar halinde fırın kabına koyun. Taze kekik dallarını da üzerine koyduktan sonra biraz daha zeytinyağı gezdirip, kabın dibine biraz su koyun.

  • Fırın kabının üzerini alüminyum folyo ile kapatıp, 200 derecede önceden ısıtılmış fırında 1-1,5 saat pişirin. Son 15 dakikada folyoyu çekin ve o şekilde pişirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder