Sayfalar

11 Ekim 2012 Perşembe

Ev Yapımı Dijon Tipi Hardal




Dijon hardalı, işte Fransız mutfağının yaratttığı harikalardan biri daha...Et ve tavuk yemekleriyle çok uyumlu, hatta özellikle et yemeklerini marine ederken ilave edeceğiniz 1-2 tatlı kaşığı hardalın o yemeğin lezzetine yaptığı katkı kesinlikle tartışılmaz.

Bu tarz bir hardalı salatanızı lezzetlendirmek için sosuna da ilave edebilirsiniz. Dijon tipi hardal, Amerika'daki özellikle 'fast food' ürünlerde kullanılan hardal türünden oldukça farklı. Dijon hardalı üzüm suyu veya şarap ile elde edilir ve kesinlikle tadı daha baharatlı ve keskindir. Ben, Amerikan tarzı, içinde daha çok tatlılık barındıran hardal tipini pek tercih etmiyorum.



Uzun zamandır da, dünyaca ünlü şeflerin Dijon hardalıyla hazırladıkları marinatları ve salata soslarını takip ediyordum zaten. Yani kafaya koymuştum bir kere, ben bu hardalı kesinlikle evde ypmalıydım. Peki bu hardalı marketlerde bulmak çok mu zor? Tabii ki hayır, hazır almak mümkün ve çok kolay, maalesef içinde barındırdığı birçok koruyucu ve katkı maddesi ile...

Ben de araştırdım ve sonunda kendi damak zevkime en yakın olabilecek bu tarifi oluşturdum. Artık benim de ev yapımı hem de Dijon tipi hardalım var!!! Garip ama bununla gerçekten gururlanıyorum :)) Üstelik ev yapımı olması, hele bir de benim mutfağımdan çıkması onu daha da kıymetli kılıyor benim için...:)) 

Malzemeler

100 gr sarı tane hardal
25 gr kahverengi tane hardal
1/3 su bardağı beyaz şarap
1/2 su bardağı ılık su
3-4 yemek kaşığı zeytinyağı
100 gr toz hardal
1 tutam tuz
70-80 gr bal

  • Tane hardalları derin bir kaseye koyun ve üzerine beyaz şarap ekleyip, bir gece boyunca üstü kapalı bir şekilde bekletin.


  • Ertesi gün, beyaz şarabı iyice çeken tane hardalları mutfak robotunuza alın ve diğer bütün malzemeleri ekleyip, robotta iyice öğütün. Kapaklı cam bir kavanozda buzdolabında muhafaza edebilirsiniz.

1 yorum:

  1. Dijon hardalı tarifinize teşekkürler, ben bu tarifi uygularken kendi ev yapımı şarap sirkemi kullandım güzel oldu.

    YanıtlaSil