Sayfalar

10 Haziran 2012 Pazar

Vanilyalı Bademli Dondurma


Evde dondurma yapmak mı? Üstelik dondurma makinasına ihtiyaç bile duymadan kendi yaptığınız dondurmayı yemenin keyfi süper...Son 1-2 yıldır hazır dondurmaların içindeki katkı maddeleri beni biraz düşündürüyordu, bildiğiniz gibi blog nedeniyle sürekli tariflerle uğraşıyorum. Geçen hafta dergileri karıştırırken dondurma tariflerini de görünce dayanamadım ve kesinlikle denemeye değer dedim.

İyi ki de denedim...Vanilyalı bademli dondurmayı denedim ve ilk deneme de bile bu kadar lezzetli bir sonuç çıkıyorsa bu yaz dondurma tariflerinde harikalar yaratabiliriz diye düşünüyorum. Hazırlaması sizi hiç düşündürmesin, tamamen elinizin altındaki malzemelerle kolaylıkla hazırlayabilirsiniz. Donma aşamasında ilk 2-3 saat buzluktan çıkarıp ara sıra karıştırmanız gerekiyor, eğer buzlu bir dondurma yemek istemiyorsanız tabii...

Ben ilk denememi vanilyalı ve bademli olarak yaptım, siz çilek veya muz da kullanabilirsiniz. Son zamanlarda yaptığım en iyi şeylerden biri de bu oldu sanırım; evde dondurma yapıp içinde ne var diye düşünmeden keyifle yiyebilmek...Siz de hiç düşünmeden bu tarifi deneyin, hava sıcaklığı böyle giderse zaten bu yaz şüphesiz bol bol dondurma tüketeceğiz :)



Malzemeler

600 ml süt
3/4 su bardağı toz şeker
1 yemek kaşığı toz salep
1 çay kaşığı vanilya
2/3 su bardağı süt kreması
2 kahve fincanı rondoda öğütülmüş badem

  • Toz şeker, salep ve vanilyayı bir kasede karıştırın. Sütü ve süt kremasını bir tencereye koyup kısık ateşte yavaş yavaş ısıtmaya başlayın. Süt ısınmaya başladığı an şekerli karışımı ekleyin. Bir çırpıcı yardımıyla ara sıra karıştırarak 30-40 dakika kadar kaynatın. Bir kenarda soğuyan karışımı bir kaba ekleyip kapağını kapatın ve derin dondurucuya kaldırın. İlk 2 saat boyunca yarım saatte bir kabı çıkarıp kaşıkla karıştırın. Daha sonra öğütülmüş bademleri de ekleyip 1-2 kez daha bu şekilde karıştırın. En az 10-12 saat derin dondurucuda bekletin ve daha sonra servis yapın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder