Sayfalar

7 Haziran 2012 Perşembe

Taze Fasulyeli Patates Salatası


Bu hafta içinde yine sağlıklı beslenmeyi takıntı haline getirdim. Sabah kahvaltılarında bol bol maydanoz, reyhan, domates, salatalık tüketmeye başladım. Bunların yanında kayısı ve kiraz gibi meyveleri de unutmuyorum. Anlıyacağınız yaz mevsimi ile beraber çoğalan lezzetli sebze ve meyvelerin tadını çıkarıyorum şu günlerde...

Taze fasulyenin ve taze patatesin de tam zamanıyken ikisinin de bir arada olduğu bir tarif denemek istedim; taze fasulyeli taze patates salatası...Görüntüsüne ve lezzetine bayıldım. Lezzetinin yanında çok hafif ve sağlıklı olması da süper tabii.

Bu mevsimde insan ne kadar taze öğünler tüketirse kendini o kadar sağlıklı ve zinde hissediyor sanki. Bu tarifi öğle saatindeki öğünleriniz için tercih edebilirsiniz; hem çok doyurucu hem de sağlıklı.

Yapılışı da inanılmaz kolay zaten, patatesleri haşlayıp fasulyeleri de buharda pişirip birleştirin. İşte bu kadar kolay. En kısa zamanda kesinlikle deneyin.

Afiyet olsun :)

Malzemeler

6 adet küçük ya da orta boy taze patates
1 su bardağı ayıklanmış taze fasulye
zeytin
susam
tuz, karabiber
1 limonun suyu
zeytinyağı

  • Taze patatesleri iyice yıkadıktan sonra kabukları ile beraber kaynayan su dolu bir tencerede yumuşayana kadar haşlayın. Diğer yandan taze fasulyeleri yumuşayana kadar buharda pişirin ya da haşlayın.

  • Fasulyeleri ve patatesleri salata kasesine aktardıktan sonra, üzerine istediğiniz kadar zeytin koyup, biraz susam serpiştirin. Zeytinyağı ve limon suyunu da ekleyip, rendelenmiş limon kabuklarını üzerine koyarak servis edebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder