Sayfalar

12 Haziran 2012 Salı

Soslu Yoğurtlu Bulgur Köftesi


Birçoğunuzun bildiği bir tarif olan aslında benim de bildiğim kadarıyla Adana ve Hatay yöresine ait olan bir lezzet var bugün; soslu yoğurtlu bulgur köftesi...Bu tarifi yapanlar sadece sarımsaklı yoğurtla veya yoğurt kullanmadan salçalı bir sosla servis ediyorlar bulgur köftelerini. Ben bu tarifi denediğim günden beri çok sık yapıyorum. Hatta, biraz adet olarak fazla yapıp derin dondurucuya koyuyorum, benim tatlı cadım da bu lezzete bayıldığı için bu şekilde hazırlamak çok pratik oldu benim için :)

Geçtiğimiz günlerde derin dondurucudan aldığım bulgur köftelerini bu defa kıymalı bir sos hazırlayıp lezzetini arttırmak istedim. Ve, sonuç; muhteşemmm...

Bakın şimdi aklıma geldi, lezzet olarak içli köfteyi anımsattığı için kıymalı sosa ceviz kırıntıları da eklerseniz süper bir lezzet olur...Evet, kesinlikle bir daha ki sefere bu şekilde yapmalıyım:)

Bu pratik ve lezzetli tarifi mutlaka deneyin, hem çocuklar hem de siz hep yemek isteyeceksiniz...

Afiyet olsun.

Malzemeler

2 su bardağı köftelik bulgur
2 su bardayı kaynamış su
1-2 yemek kaşığı biber salçası
1 yumurta
pulbiber
tuz
karabiber
1/2 su bardağı un

Sos için;

250 gr kıyma
1 adet orta boy kuru soğan
1 yemek kaşığı biber salçası
2-3 yemek kaşığı küp küp doğranmış domates
1 avuç ince kıyılmış maydanoz
karabiber,tuz
zeytinyağı
sarımsaklı yoğurt

  • Bulgur köfteleri için, köftelik bulguru derin bir kapta sıcak su ile demlenmesi için üzerini kapatarak 5-10 dakika kadar bir kenarda bekletin. Bu sürenin sonunda salça, pulbiber, tuz ve karabiber ekleyip bulguru elinizle biraz yoğurun. Daha sonra yumurtayı ve unu da ekleyip tekrar yoğurun. Hazırladığınız bu karışımdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp elinizi arada bir ıslatarak köftelere şekil verin.

  • Kıymalı sos için; soğanı küp küp doğrayıp, az miktarda zeytinyağı koyduğunuz tavada soteleyin. Kıymayı da ekleyip bir müddet kavurun. Doğranmış domatesleri ve salçayı da ekleyip kavurmaya devam edin. İnce ince kıydığınız maydanozları da ekleyip ocağı kapatın.

  • Bulgur köftelerini zeytinyağ koyduğunuz bir tavada hafif kızartın. Kızarttığınız köfteleri servis tabağına alın, üzerine sarımsaklı yoğurt döküp kıymalı sosu ortasına koyun.

2 yorum: