Sayfalar

17 Ağustos 2014 Pazar

Lorlu Patlıcan


Sevgili eşim karnıyarığı çok sever, ben de patlıcanların en lezzetli olduğu dönemde özellikle fırında yaparım. Geçenlerde buzdolabında çok lezzetli patlıcanlar beni bekliyorlardı karnıyarık olmak üzere, ama la cucina italiana dergisinin eski sayılarını karıştırırken birden gözüme Aydan Üstkanat'ın bu tarifi çarptı, lezzetli olacağını bildiğim bir tarif görünce de aklımda duracağına midemde olsun mantığıyla yine mutfağın yolunu tuttum...

Patlıcan ve lor çok sevdiğim ikili bir arada, bu tarif bir de çok pratik hem de alternatif bir lezzet arayanlar için de ideal. Tabii, eşim bunu yapacağımı öğrenince önce ' Ya karnıyarık yapsaydık bildiğimiz usulde ' dedi ama fırından çıkan bu lezzetin tadına bakar bakmaz da 'ben buna bayıldım kesinlikle bundan isterim hep' diye kararını değiştirdi hemen, neyse ki her türlü lezzete açık olduğu için mutfakta sorun çıkarmaz hiç sağolsun ;)

Bu tarife gelince, çok pratik ve hafif bir tarif, kesinlikle denemenizi tavsiye ederim. Tarifin orjinalinde biberiye vardı ama ben onun yerine patlıcanlı yemeklerle neredeyse özdeşleştirdiğim reyhan kullandım. Bu tarifi, lezzetli patlıcanlar sona ermeden mutlaka deneyin derim ;)

Hepinize afiyet olsun.


Malzemeler

4-5 adet iri tombul patlıcan
300 gr tuzsuz lor peyniri
1/2 demet ince kıyılmış maydanoz
1 avuç ince kıyılmış taze reyhan
Tuz, karabiber

▪ Patlıcanların karın kısmını boydan boya kesin, kızgın yağda biraz kızartın ve fırın tepsisine dizin. Patlıcanlar biraz soğudunda karın kısmını iç malzemeyi doldurmak için açın.

▪ Başka bir kapta lor peyniri, maydanoz, reyhan, tuz ve karabiberi iyice karıştırıp, patlıcanların karın kısmını bu karışımla doldurun. 200 derecede önceden ısıtılmış fırında 20 dakika pişirip ılık olarak servis edin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder