Sayfalar

8 Temmuz 2014 Salı

Kuzu Etli Tarçınlı Pilav


Havalar iyice ısındı, maalesef bu sıcaklar bünyeme pek iyi gelmiyor. Zaten, kendimi bildim bileli temmuz ve ağustos sıcaklarıyla hiç iyi olmadı aram...Hemen bir tansiyon ve kan şekeri düşmesiyle bütün gün leyla gibi gezerdim...Şu 30 lu yaşlarımda da durum hala aynı; sıcak hava insanı olamadım...

Hatta, bir an önce sonbahar gelsin istiyorum. Sıcak olunca üzerime gelen rehavetten mutfakta yeni denemeler yapmak da imkansız oluyor. Ama Ramazan ayında iftarı geçiştirmek olmaz, bu kuzu etli pilav bizim evde çok sevilir, geçtiğimiz günlerde de iftar için hazırlamıştım.


Pek çoğunuzun bildiği bir lezzet de olsa, belki bu haliyle denemek istersiniz diye paylaşmak istedim. Çok sıcakları boşverin, en azından ramazan ayında bu lezzeti deneyin, eminim çok seveceksiniz. Hem kuzu etinin lezzeti hem de tarçın bir araya gelince pilava muhteşem bir lezzet katıyor. Iftarda konuklarınıza da ikram edebileceğiniz bu muhteşem pilavı mutlaka deneyin.



Hepinize afiyet olsun.


Malzemeler

250 - 300 gr kuzu kuşbaşı
2 su bardağı baldo pirinç
2-3 yemek kaşığı tereyağı
1 kahve fincanı çam fıstığı
1 kahve fincanı kuş üzümü
Tuz, karabiber
1 tatlı kaşığı tarçın
ince kıyılmış dereotu
Su

* Kuzu etlerini üzeri geçecek kadar su ekleyip, düdüklü tencerede iyice yumusayana kadar pişirin. Pişen etleri kevgirle bir tabağa alın, et suyunu da pilavda kullanmak için kenarda bekletin.

* Pilav tenceresine tereyağını koyup orta ateşte çam fistiklarini rengi değişene kadar kavurun. Son aşamada etleri ekleyip onları da birkaç dakika soteleyin.

* İyice yıkayıp süzdüğünüz pirinçleri ve kuş üzümlerini de ekleyin, tuz, karabiber ve tarçını da ilave edip, et suyunu pirinçlerin üzerini çok az geçecek kadar koyun ve kapağı kapatın. Göz göz olmaya başlayınca pilav hazırdır. Servis ederken üzerine dereotu gezdirebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder