Sayfalar

13 Nisan 2014 Pazar

Zeytinyağlı Kuşkonmaz



Bu aralar semt pazarlarında kolaylıkla bulabileceğiniz muhteşem bir sebze; kuşkonmaz...Benim bulunduğum yerde malesef bulmak pek de kolay olmuyor, ya da bulsak da Ege' de yetişenlere göre çok daha odunsu oluyor. Neyse bu konuda şanslıyız ki, sevgili babam bu zamanlarda kendi seçip aldığı tazecik kuşkonmazları bize hoooppp kargo ile gönderiyor, eee biz de afiyetle yiyoruz tabii...;)



Geçen hafta yine babamın gönderdiği kuskonmazları yaptım hemen, ee yapmışken de fotoğrafladım. Belki birçoğunuz zaten biliyorsunuz ve severek tüketiyorsunuz ama ben yine de kendi tarifimi de paylaşmak istedim. Henüz denemediyseniz bu tarifi mutlaka deneyin.

Hepinize afiyet olsun.


Malzemeler

1 demet kuşkonmaz
2 adet havuç
1 adet orta boy soğan
Zeytinyağı
Tuz, karabiber
Üzerine susam

▪ Öncelikle kuşkonmazları elinizle iri parçalara bölüp iyice yıkayın. Kaynayan suda kuşkonmazları 3 - 4 dakika kadar haşlayın, ama bu süreyi geçirmemeye dikkat edin ki kuşkonmazın tadı buruk olabilir. Bir kevgirle suyunu iyice süzdürün.

▪ Bu sırada geniş bir tavada küp küp doğradığınız soğanları ve havuçları bir miktar zeytinyağı ile soteleyin. Renkleri hafif değişmeye başlayınca kuşkonmazları, tuz ve karabiberi de ekleyip yumuşayana kadar kavurun. Servis tabağına alıp üzerine susam serpiştirin ve servis edin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder