Sayfalar

6 Şubat 2014 Perşembe

Devil's Food Cake - Şeytan Pastası...


Uzun zamandır denemek istediğim bu pastayı sonunda cesaretimi toplayıp, blog için denedim ve fotoğrafladım. Aslında, benim gibi çikolata düşkünü biri için bu pastayı denememek bir yana, şiddetle bir tereddüt içinde olmak da oldukça tuhaf, ama sanırım pastanın bu kadar yoğun çikolata lezzetiyle oldukça zengin olan aroması beni şüpheye düşürdü.  



Özellikle yoğun şekersiz ve sadece bitter çikolata tüketen biri olarak, bana çok yabancı olmasa da lezzetinin çok fazla aromatik ve ağır olabileceğini düşünmüştüm hep...   Neyse, geçenlerde artık karar vermiştim, uzun zamandır Nigella Lawson 'ın devil's food cake tarifi zaten notlarım arasındaydı ve işte zamanı gelmişti. Ben sadece orjinal tarifin dışında arasına sürdüğüm kremanin üzerine ince muz dilimleri yerleştirdim.   Sonuç, beklediğimden de mükemmel oldu, artık ben bu zengin aromalı ve lezzetli pastayı yapmaktan çekinmiyorum.



Hatta, evde yaptığım meyveli pastalara tapan eşim de pastanın kekine ve dokusuna o kadar bayıldı ki, böyle bir lezzeti bugüne kadar neden denemediğimi o da anlamadı.   Sadece kekin dokusu ve lezzeti değil, bu pastanın kreması da muhteşem. Herşeyden önce birçok hazır pastanın üzerine sürülen o köpük kıvamlı krem şanti ile kıyaslanamaz bir lezzet ve kıvam. Pastaların üzerine hiç haz etmedigim, evime bile sokmadığım o krem şantiyi döşeyen pastanelere girmek dahi istemiyorum.  



Neyse, en iyisi siz bu pastayı evinizdeki en güzel malzemelerle yapın, sonra da sevdiklerinize de ikram ederek muhteşem lezzetin keyfini çıkarın. Ama, unutmayın, yanına çok koyu ve şekersiz bir kahve olmazsa olmaz...;))  

Hepinize afiyet olsun.  


Malzemeler  

50 gr kakao
60 gr toz şeker
250 ml kaynar su
125 gr oda sıcaklığında tereyağı
150 gr toz şeker
225 gr un
1 çay kaşığı karbonat
1 çay kaşığı vanilya özü veya vanilin
2 yumurta  

Kreması için;  
130 ml su
20 gr toz şeker
160 gr tereyağı
160 gr bitter çikolata
3 yemek kaşığı kakao
1 yemek kaşığı nutella  

▪  kekini hazırlarken öncelikle 50 gr kakao, 60 gr toz şeker ve 250 ml kaynar suyu bir kasede iyice çırpın. Başka derin bir kasede tereyağı ve toz şekeri krem kıvamına gelene kadar mixer ile çırpın. Karışıma vanilyayı ve karbonatı ekleyip, karıştırın. Daha sonra, 1 yumurta ekleyin iyice çırpın ve unun yarısını ilave edip çırpma işlemine devam edin. Ardından, diğer yumurtayı ekleyip yine karıştırın ve unun kalan yarısını da ilave edip tekrar karıştırın.  

▪ Son olarak, en başta kaynar suyla karıştırdığınız karışımı da ekleyip, iyice çırpın. Bu kek hamurunu evinizde 2 adet 20 cmlik kelepçeli kalıp varsa 2sine eşit yayın ve pişirin. Ya da birinci yarıyı pişirip, diğer yarısını da kalıbı yıkayıp kuruladıktan sonra 200 derecede 40 - 45 dakika kürdanla denediğinizde yapışmayacak kıvama gelene kadar pişirin.  

▪  kek pişerken kremayı hazırlayın ve soğumaya bırakın. Krema için nutella hariç bütün  malzemeleri sos kabinda orta ateşte karıştırarak pişirin. Ateşten alınca, nutella ekleyip iyice karıştırın. Krema soğuyup kıvam aldığında kaliptan çıkardığınız birinci kekin üzerine bir miktar yayın, üzerini iyice düzelttikten sonra kremanın üzerine ince muz dilimleri yerleştirip hafifçe bastırın.  

▪  Pişen ikinci keki bu kremanın üzerine yerleştirip en üste ve kenarlara kalan kremayı iyice yayın.

5 yorum:

  1. çok güzel görünüyor, elinize sağlık..
    keki tek seferde 26cm.lik kalıpta yapsak ve ortadan ikiye kessek ince mi olur?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, 26 cm lik kalipta bu pasta ve cheesecake ler oldukça ince oluyor. O yüzden ben, 20 cm lik kalıbı tercih ediyorum artik. Ama ince de olsa lezzeti yine güzel olacaktır. ..:)

      Sil
  2. Standart olan kalıplarda (Büyük olan ölçüsünü bilmiyorum.) tek seferde pişirsek sonra da ortadan kessek olmaz mı acaba? Klasik pasta yapımı yani... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üstteki yorumla benzerini sormuşum aslında. Sonradan fark ettim. :) 20 cm.'lik de olsa tek seferde pişirsek olmuyor mu? Aradaki ayrıntıyı merak ettim.

      Sil
    2. Yapabilirsiniz tabii ama yine de yüksek ve gösterişli bir pasta olmayabilir. Ama tadını denemek adina isterseniz ilk seferde yarım ölçülerle deneyin, ince de olsa lezzeti degismeyecektir. Pastayı beğenirseniz bir dahakine 2 kalıp kullanırsınız :)

      Sil