Sayfalar

2 Şubat 2014 Pazar

Isırgan Otlu Börek


Arayı çok uzatmadan arşivden bir tarif daha eklemek istedim, çünkü bu blog işinde arayı çok açmak iyi olmuyor, hem buralarda olmayı özlüyor insan hem de yaratıcılık ve üretkenlikteki heyecanınızı biraz da olsa azaltıyor...  

Yani, hoş ben blogumdan birazcık da olsa ayrı kalsam bu esnada yeni tarifler denemeye hep devam ediyorum, sadece mutfak değil, daha önce de burada paylaştığım, kendime göre yaptığım diy & craft tutkusu da devam ediyor bir yandan...Ortaya çıkan şeyin çok mükemmel olması da gerekmiyor benim için, bir objeye kendi gözünüzden, zevkinizden katacağınız ufacık bir şey mutlu olmaya yetebilmeli bence...Yani mutluluğu öyle çok uzaklarda ya da çok büyük hayallerin arkasında aramaya hiç gerek yok, o tam da sizin evinizde, içinizde, aklınızdan ve yüreğinizden çıkacak ufacık bir dokunuşun altında bile olabilir...  

Küçücük de olsa beni mutlu eden birşey geldi aklıma şimdi yazarken, size de anlatayım hemen, geçenlerde şu rub-on transferler var ya, işte onlardan almıştım epey bir zaman önce, öylece çekmecede duruyorlardı ne zamandır, aslında bu transferleri uygulamak çoçukların çok sevdiği çıkartmaları yapıştırmak kadar kolay. Ben de, birkaçını evdeki düz beyaz ikea saksılara uygularsam biraz hareket, renk gelir diye düşündüm, 2 dakikalık bir işlemle evdeki saksıların havası da benim havam da değişti doğrusu...

Ay, bir de sanki çok büyük bir projeye imza atmış gibi kasım kasım kasıldım saksıların önünden her geçişimde...;)) Yani, mutluluk ve şükretmek bu kadar basit aslında böyle bir dünyada...Bazı insanlar acılar içinde yaşarken, böyle ufak şeylerden mutlu olabilmekten ve her zaman şükretmekten daha güzel birşey olamaz  bence...

Neyse, yine konuyu fazla dağıtmadan, mutfağa dönersek, hepiniz biliyorsunuz ısırgan otunun çok şifalı olduğunu, öyleyse bol bol tüketmemiz gerekiyor, özellikle de çocuklara tüketmeleri için farklı alternatifler oluşturmalıyız...çorba tarifini denediyseniz, sırada ısırgan otlu börek var...  

Buyrun tarifi ve mutlaka deneyin...;))  


Malzemeler  

700 gr un
8 gr instant maya
Ilık su
Tuz
Zeytinyağı
Susam, haşhaş
1 yumurta sarısı
1 demet ısırgan otu
250 gr rendelenmiş beyaz peynir  

▪  Unun ortasını açıp, maya ve tuzu ekleyin. Azar azar ılık su ilave edip, yoğurun ve yumuşak bir hamur elde edin. Bu hamuru üzeri kapalı bir şekilde en az 35-40 dakika ılık bir yerde bekletin.  

▪ Böreğin iç malzemesi için yıkanmış ve suyu süzülmüş ısırgan otunu ince ince doğrayın, rendelenmiş peyniri de ilave edip, tuz ve karabiber ekleyin.  

▪  Kabaran hamuru 2 eşit parçaya bölün. Bir parçayı unlanmış tezgahta merdaneyle açıp börek tepsisinin altına yayın, hamurun fazla kenarları dışarıda kalsın ve iç malzemeyi bu hamurun üzerine iyice yayın. Kalan hamur parçasını da 3 parçaya bölün. Her bir parçayı yufka gibi açıp, buruşturarak iç harçın üzerine dizin. Üzerine zeytinyağı ve 1 yumurta sarısı sürüp, susam serpiştirin ve 200 derece fırında 30-35 dakika pişirin.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder