Sayfalar

18 Ocak 2012 Çarşamba

Karanfilli Tarçınlı Balkabağı Tatlısı



Çorbasını yapıp da tatlısını geçmek olmazdı tabii...Elimdeki balkabağının hepsini sadece tatlı olarak değerlendirmek de bana fazla kilolar halinde geri döneceğinden olsa gerek bugün mutfakta çorbasını da yapmıştım. Ben balkabağını bazen fırında bazen de tencerede pişiriyorum her haliyle güzel bir tatlı ama en çok karanfil ve tarçın kokusu mutfağımı sardığında bu tatlıya dayanamıyorum. Sos olarak da tahin ve ceviz veya kaymak-ceviz  ikilisini eklerseniz harika bir lezzet ortaya çıkıyor.

Malzemeler

1 kg balkabağı
2 su bardağına yakın toz şeker 
6 adet karanfil
2 tatlı kaşığı toz tarçın

  • Kabaklarınızı yıkayıp uygun şekilde doğradıktan sonra şekeri ilave edin ve bu şekilde 1-2 saat dinlenmeye bırakın. Daha sonra tencerenizin kapağını kapatın kabaklar suyunu çekene kadar ve yumuşayana kadar pişirin. Pişmesine yakın karanfilleri ve tarçını de ekleyin.

  • Bu şekilde 10-15 dakika demlendikten sonra bir tabağa alın üzerine biraz kaymak ceviz ekleyerek servis yapabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder