Sayfalar

6 Şubat 2012 Pazartesi

Peynirli Patates Topları


Güneşli ve güzel geçen bir hafta sonunun ardından, tabii mutfağımla pek ilgilenemedim. Bu nedenle, hafta için de yapıp fotoğrafladığım birkaç tarif vardı. Ben de bugün için hafif ve lezzetli bir tarif olsun istedim ve peynirli patates toplarını seçtim. Bence çok lezzetli ve misafirlerinize de çok çabuk hazırlayıp ikram edebileceğiniz bir meze...İstediğiniz peynir türü ile yapabilirsiniz, kaşarlar eriyip yok olduğu için peynirin lezzetini alamıyorum bu yüzden ben beyaz peyniri tercih ediyorum, ama tercih sizin tabii...
Malzemeler

4-5 adet orta boy patates
1 su bardağı rendelenmiş beyaz peynir
tuz
karabiber
pulbiber
1 tutam ince kıyılmış maydanoz

  • Patatesleri yumuşayana kadar iyice haşlayın. Kabuklarını soyduktan sonra bir kabın içerisine rendeleyin. Patateslere rendelenmiş peyniri ve arzu ettiğiniz miktarda tuz ve karabiberi ekleyip bir ezici yardımıyla pütürsüz bir kıvam elde edene kadar ezin.

  • Hazırladığınız bu karışımdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp top şeklinde avucunuzun içinde yuvarlayın. Patates toplarını kıyılmış maydonozların ve pulbiberin üzerinde gezdirip servis tabağına alın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder