Sayfalar

7 Şubat 2012 Salı

Biftekli Avokadolu Klüp Sandviç


Bu hafta maalesef soğuk ve yağmurlu bir hava karşıladı bizi...Hal böyle olunca da insan dışarı çıkmak istemiyor, evde kalınca da ister istemez mutfak beni çekiyor...Şu kış mevsimi biran önce bitse de açık hava da rahat rahat yürüyüşler yapabilsem, yoksa böyle giderse kilolar benim üstüme yapışacak diye korkuyorum...Neyse dün akşam öyle rutin birşeyler hazırlamak gelmedi içimden. Avokadonun salatasına bayılırım, ama daha önce hiç sandviç olarak yememiştim. Bu tarifi de ilk kez denedim ama inanın yemeye doyamadım ve kesinlikle en kısa zamanda tekrar yapıcam. Sanırım insan mutfakta kendi yaratıcılığından birşeyler ortaya koyduğu zaman daha lezzetli öğünler ortaya çıkıyor...Ancak size bu sandviçi ılık tüketmenizi tavsiye ederim, her ne kadar Amerikalılar bu klüp sandviçleri soğuk yese de biftek ılıkken daha lezzetli oluyor...
Malzemeler

( malzemeler 4 adet üçgen dilim içindir )

6 dilim tost ekmeği
4 adet biftek
1 adet ince küpler halinde doğranmış avokado
5-6 adet roka yaprağı
Kaşar peyniri
Tuz
Karabiber
Barbekü sos veya domates sos

  • Öncelikle yağsız bir barbekü tavasında ekmeklerinizi arkalı önlü hafif kızartın. Aynı tavada bifteklerinizi tuz ve karabiber ilavesi yaptıktan sonra ızgarada pişirin.

  • Doğradığınız avokadoları ekmek dilimlerinizden birinin üzerine yayın, avokadoların üzerine uygun ebatta ince dilimlenmiş kaşar peyniri koyun ve hafif bastırın. Kaşar peynirinin üzerine istediğiniz kadar roka yaprağıyla kaplayın ve pişmiş olan bifteğinizi de rokanın üzerine yerleştirin. Bifteğinizin üzerine barbekü sos ya da acı sos sürebilirsiniz. Diğer ekmeği de biraz etin üzerine bastırdıktan sonra, aynı işlemleri bu kat için de yapın. Bu sandviçde 3 dilim tost ekmeğini üst üste koymuş olacaksınız, bir kürdanla sandviçinizi sabitledikten sonra üçgen dilimler olacak şekilde ekmeğinizi üstten kesin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder