Sayfalar

2 Kasım 2014 Pazar

Yeşil Mercimekli Pancar Salatası


Nasıl da özlemişim kış sebzelerini...Pancar da bunlardan sadece biri, ama yine en sevdiklerim arasında. Herşeyden önce elimde, mutfak tezgahında bıraktığı o rengine aşığım, faydalarını zaten yine saymakla bitiremeyiz. Bu kadar şifalı bir sebzeyi kesinlikle mutfakta bulundurmalıyız. Pancardan harika salatalar üretmek de mümkün.



Sanırım, genelde en çok sarımsaklı ve sirkeli salata olarak tüketsek de ben çiğ halini de çok seviyorum. Öğle saatlerinde kendim için yaptığım bol yeşillik içeren bir salataya pancarı çiğ olarak rendelediğimde müthiş bir lezzet katıyor o salataya. Yine böyle bir salatayla insan kendini daha enerjik ve tazelenmiş hissediyor bence. Ben bu şekilde tüketmeyi çok sevsem de Hera bu lezzete çok da alışamadı. Bebekken yemeklerinin yanında buharda pişirilmiş pancar dilimlerini çok sık koyardım, sanırım damağı bu lezzete alışmış kesinlikle Hera için pancar haşlanmış ya da buharda pişirilmiş olacak. Eee, tabii biz annelerin görevi böyle şifalı besinleri çocuklara daha çok sevdirmek ve yanında besin değeri yüksek farklı bir gıdayı da tüketmesini sağlamak.



Ben de bu defa pancarlari haşlayıp yine çok faydalı yeşil mercimekle bir araya getirerek basit ama hem çok lezzetli hem de çok sağlıklı bir salata hazırladım. Bu arada bu kadar faydalarından bahsediyoruz, pancarın sap kısımları da müthiş bir besin deposu, ben bu defa onları da atmaya kıyamadım ve biraz haşlayıp bu salataya ekledim. Bir de Hera evde yaptığımız turşuları çok sevdiği için biraz turşu da ekledim ama siz kapari de koyabilirsiniz o da çok yakışır. Sos olarak da sirke veya nar ekşisi kullanabilirsiniz. Böyle pratik bir salata hem sizin için hem de evdeki ufaklıklar için çok sağlıklı, biz çok sevdik denemenizi tavsiye ederim.

Hepinize afiyet olsun.


Malzemeler

4-5 adet kırmızı pancar
2-3 adet pancarın sap kısmı
1 küçük kase yeşil mercimek
Turşu
1 avuç ince kıyılmış maydanoz
Elma sirkesi
Zeytinyağı
Tuz, karabiber

▪ Pancarlari düdüklü tencerede yumuşayana kadar haşlayın. Yeşil mercimekleri ve 1 cm boyunda doğradığınız pancar saplarini kaynar suda yumuşayana kadar haşlayın.

▪ Pancarları büyük dilimler halinde salata kasesine koyun, üzerine haşlanmış yeşil mercimek ve pancar saplarini ekleyin. Son olarak ev yapımı turşu ve maydanozları da ekleyip karıştırın. Sosu için bir miktar sirke, zeytinyağı, tuz ve karabiberi bir kasede iyice karıştırıp, salatanın üzerine ilave edin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder