Sayfalar

1 Haziran 2014 Pazar

Damla Sakızlı Dondurma


Yağmurlardan önceki hafta sıcak hava beni biraz bunalttığı için, ben de dondurmaya sarıldım, çünkü benim için dondurma yazın serinlemenin en keyifli yolu...eh, bir de bunu kendi evinizdeki malzemelerle yapınca çok daha lezzetli oluyor. Yaz geldi ya, sokakta, alışveriş merkezlerinde çocukların elinde hep o dondurma, doğal olmayan bir beyaz renkte ve köpük kıvamında bir dokuyla...Bu dondurmayı üretenler de malum hepinizin çok yakından bildiği fast food zincirlerinin top isimleri...

Sadece son 15 günde bile kaç çocuğun elinde gördüm o krem şanti kıvamındaki dondurmadan ben bile sayamadım, asıl şaşırdığım şey, çocukların yanında anne babalar da zevkle tüketiyor bu dondurmayı sanki çok lezzetliymiş gibi...Hayır, kimse kusura bakmasın, üniversite yıllarında ben de alıyordum bu dondurmayı bazen ve o zaman bile hiç beğenmiyordum lezzetini. Burada söylemek istediğim şey, zamanla yerine oturabilecek bir damak algısının yanında, insan çocuk sahibi olunca biraz daha bilinçlenmeli bence...Şu an tükettiğimiz hiçbir gıda doğal değilken, herşeyin tohumu bile işlenmiş ve rafine edilirken, böyle abur cubur ve fast food ürün pazarlayanları daha çok sorgulamak gerekiyor, hele ki söz konusu çocuklarsa...

Biraz fazla tepki gösterdiğimi düşünebilirsiniz ama çocuklar sussun, dışarıda rahat gezelim diye onları oyalamak adına verilen çikolata, şeker ve özellikle o cipslere çok kızıyorum çok!! Anneler var, mağazalarda rahat alışveriş yapabilmek için 3 - 4 yaşındaki çocuğunu aile boyu cips paketini eline vererek zehirleyebiliyor. Amacım, kimseyi eleştirmek değil tabii ki, ama bunun çocuğa faydasını ve zararını düşünerek hareket etmek gerekir diye düşünüyorum. Çocuklarımız bize emanet bu dünyada, dolayısıyla sadece eğitmek, yetiştirmek değil tükettiklerinden de biz sorumluyuz...Ben de dahil, bütün anne babalar bu konuya daha hassas yaklaşmalıyız...



Dondurmaya gelince, hakiki bir dondurmada keçi sütü ve salepin lezzetini ararsınız, bunlar yoksa eğer , o köpük kıvamındaki ve dondurma adı altında pazarladıkları dondurulmuş ürüne hakiki dondurma diyemem...Maalesef bu tür gıdalarla hem çocuklarımızın damak zevklerinin gelişmesine engel oluyor, hem de onların sağlığını riske atıyoruz.

Oysa, o kadar basit ki evde dondurma yapmak...Mandıradan alacağınız hakiki süt ve aktardan alacağınız hakiki saleple harikalar yaratabilirsiniz. İlla ki makinaya da ihtiyacınız yok, biraz kollarınızı çalıştırsanız yeter...Çok da tembel olduk yani teknoloji çağını yaşıyoruz diye...;)

Neyse, ben en son yaptığım, tüm malzemeleriyle hakiki damla sakızlı dondurma tarifini vereyim, bu arada ne zaman bu dondurmayı yesem aklım gider hep Alaçatı ve Çeşme sahillerine...Siz de en kısa zamanda deneyin bakalım bu lezzet sizi nerelere götürecek, ve eminim hakiki dondurmayı bu kadar pratik bir şekilde yapabildiğinize siz de şaşıracaksınız.


Malzemeler

1 lt süt
400 gr toz şeker
12 gr toz salep
3 gr damla sakızı

▪ Bütün malzemeleri derin bir tencerede orta ateşte karıştırarak pişirin, ancak karışımı muhallebi kıvamına gelmeden önce ocaktan alın ve soğumaya bırakın. Karışım iyice soğuduğunda dondurma makinasının haznesini derin dondurucudan çıkarıp, makinayı çalıştırın.

▪ Makina çalışırken karışımı hazneye boşaltın ve 20 dakika kadar çalıştırın. Sürenin sonunda plastik spatula ile aldığınız dondurmayı bir kaba aktarıp en az 3 - 4 saat derin dondurucuda beklettikten sonra servis edin. Bu tarifi makina kullanmadan yapacaksınız, en az 8 saat boyunca her saat başı derin dondurucudan çıkarıp karıştırarak da yapabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder