Sayfalar

12 Şubat 2014 Çarşamba

Kakao Soslu Elmalı Toplar



Hepimizin çocukluğunda severek yediği en pratik tatlılardan bir tanesidir, elmalı toplar...Ben de çocukken atıştırmalık olarak çok sevdiğim bu elmalı topları uzun zamandır denememiştim.

Hera geçen gün kurabiye isteyince, önce elmalı kurabiye yapmak istedim ama biraz daha kolay bir tarife yönelip biraz tembellik yaptım açıkçası. Bu tarifi pişirmenize hiç gerek yok, rendeleyin, karıştırın ve yuvarlayın...hepsi bu kadar. Ama iyi ki de işin kolayına kaçmışım, bu topları o kadar özlemişim ki...;)



Ben bu topların üzerine bir de sos hazırladım ve bu haliyle benim çay saatime lezzet katan muhteşem atıştırmalıklar oldular. Eminim birçoğunuzun zaten bildiği bir lezzet, ama bu haliyle de denemenizi öneririm. Ayy, bugünlerde Hera sürekli böyle atıştırmalıklar istiyor ve biz de yapıyoruz; bakalım bu işin sonu ne olacak ? ;))

Afiyet olsun.


Malzemeler

3 adet orta boy elma
1, 5 paket petit beurre bisküvi
1 çay kaşığı vanilya
1 su bardağı rondoda öğütülmüş ceviz
1 tatlı kaşığı tarçın

Kakaolu sos için;
1 su bardağı süt
1 yemek kaşığı un
1, 5 yemek kaşığı kakao
1/2 çay bardağı toz şeker

▪ Elmaların kabuklarını soyup, rendeleyin ve elinizle elmaları sıkarak fazla suyunu süzdürün ve derin bir kaba koyun. Elmaların üzerine öğütülmüş ceviz, tarçın vanilya ve rondoda öğüttüğünüz biskuvileri ekleyin. İyice karıştırarak elinizle ceviz büyüklüğünde parçalar alıp yuvarlayın ve servis tabağına dizin.

▪ Kakaolu sos için bütün malzemeleri sos tavasında çırpıcıyla karıştırarak pişirin. Soğuyan ve kıvam alan bu sosu elmalı topların üzerinde gezdirip servis edin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder