Sayfalar

19 Ocak 2014 Pazar

Elmalı Tarçınlı Pankek ( Apple Cinnamon Pancake )



Bu sıralar nedense Hera'nın sabah kahvaltısında tercihi hep pankekten yana...Hatta, akşam yatarken siparişini veriyor, ha bir de neli olacak diye soruyor. Hey Allahım, hanımefendi sade pankek tercih edemez, mutlaka meyveli ya da tam buğday unlu olması gerekir. Bu yaşta nasıl tercihler bunlar bazen anlamıyorum :)) Hayır, eşim de eskiden hiç sevmezdi pankek ya da krep, bu aralar ne hikmetse o da istiyor bazen sabah kahvaltısında...



Neyse, zaten böylesi benim için daha iyi oluyor, ben de sabahları rutin kahvaltıdan bıkıyorum bazen, güne enerjik başlamak için de bazen farklı birşeyler iyi oluyor doğrusu... Sabahları bazen canımız istediğinde hemen yapıyorum farklı meyvelerle hazırladığım pankeki. Meyveli hazırlamak benim de işime geliyor, en azından hepsini bir oturuşta yediğimizde birazcık olsun vicdanen daha mı rahat oluyorum ne? Kendi kendime, "Hmmm, o kadar pankeki mideye gönderdim ama, olsun hafifti ya nasıl olsa meyveliydi" falan diye kendimi avutuyorum bir nebze ;))

Geçen hafta da Hera elmalı istedi pankeklerini, eee ben de elmanın yanına olmazsa olmaz kış baharatı tarçını ekledim. Sabah sabah mutfakta bu aromatik kokularla da iyice kendime geldim, ama tabii sonrasında kaç tane yediğimi soracak olursanız , ben onu söylemeyeyim size...:))

Siz de bu tarifi deneyip de yerken aşırıya kaçarsanız, hiç bana kızmayın sonra baştan uyarıyorum çünkü bu pankekleri yerken kendinizi durduramayacaksınız.

Hepinize afiyet olsun.


Malzemeler

2 - 2, 5 su bardağı un
1, 5 su bardağı süt
2 yumurta
1 adet soyulmuş ve rendelenmiş elma
1 tatlı kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı toz tarçın
1 tutam tuz
Tereyağı

▪ Tereyağı hariç, bütün malzemeleri bir araya getirip, iyice çırpın. Homojen bir karışım elde ettiğinizde krep tavasina bir miktar tereyağı koyup tavayı ısıtmaya başlayın.

▪ Pankek hamurundan bir kepçe alıp tavaya yayın ve pankeki altı pişince, diğer tarafını çevirip pişirin. Her pankek hamurunu tavaya koymadan önce bir miktar tereyağı ile tavayı yağlamayı unutmayın. Üzerine tereyağında sotelenmiş elma dilimleriyle servis edebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder