Sayfalar

10 Kasım 2013 Pazar

Zeytinyağlı Ayvalı Kereviz



Bloga yeni yazmaya başladığım sıralarda zeytinyağlı kereviz tarifini paylaşmıştım, bu defa da aynı tarifi ayvaların kabuklarını soymadan ekleyerek pişirdim. Daha önce annemin ellerinden bu haliyle yemiştik ve hepimiz çok beğenmiştik. Gerçekten ayvanın dokusu ve lezzeti bu yemeğe çok yakışıyor, bir de ben bu tarife portakal suyu yerine mandalina suyu ekledim. İnanılmaz lezzetli oldu, sanırım ben bundan sonra kerevizi ona yakışabilecek farklı meyvelerle pişirmeye devam edeceğim...



Hatta, bundan sonraki seçimim ekşi elma olabilir, eminim en az bu tarif kadar lezzetli olacaktır.

Kereviz tüketmeyi seviyorsanız, klasik zeytinyağlı tariflerin dışına çıkıp farklı meyvelerle lezzetine lezzet katabilirsiniz. Bu pratik ve lezzetli tarifi mutlaka deneyin, hatta bence kereviz sevmeyen biri bile bu lezzetten hoşlanacaktır diye düşünüyorum...;))

Hepinize afiyet olsun.


Malzemeler

4 - 5 adet orta boy kereviz
1 adet büyük boy ayva
1 orta boy kuru soğan
2 adet havuç
2 diş sarımsak
1 su bardağı mandalina suyu
1 adet limon suyu
Tuz
Zeytinyağı

▪ Derin bir kasenin ağzına kadar su doldurup, içine 1 limonun suyunu ekleyin, kerevizleri iyice yıkadıktan sonra kabuklarını soyup küp küp doğrayın ve limon sulu kaseye koyup bekletin.

▪ Kerevizi pişireceginiz tencereye 4 yemek kaşığı kadar zeytinyağı koyup, doğranmış soğanları ve sarımsakları ekleyip soteleyin. Havuçları ve ayvaları da kabuklarını soymadan ince doğrayıp tencereye ekleyin ve birkaç dakika kavurun. Son olarak, kerevizleri ve mandalina suyunu ekleyin. Gerekirse, kerevizleri beklettiginiz limonlu sudan da ilave edebilirsiniz. Arzu ettiğiniz miktarda tuzu da ilave ettikten sonra tencerenin kapağını kapatın, kereviz ve ayvalar yumuşayana kadar pişirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder