Sayfalar

1 Ekim 2013 Salı

Nohut Salatası


Şu içinde bulunduğumuz dönem benim için bolluk ve bereket dönemi gibi...Yaz sebze ve meyveleriyle bir yandan vedalaşırken, kış meyve ve sebzeleri semt pazarlarında yerlerini alıyorlar. Hatta, geçen hafta mandalina yediğimde kışın geldiğini resmen anlamış oldum...

Bunun dışında kış boyunca tükettiğimiz çeşit çeşit bakliyatları da unutmamamız lazım...Evimizin bereket taneleri diyorum ben onlar için ;)) Sizi bilmiyorum ama ben, mercimekten bulgura, fasulyeden buğdaya kadar tüm bakliyatları hiç ayırt etmeden, yüksek besin değerlerinden dolayı çok severek tüketiyorum. Hem besleyici hem de oldukça doyurucu bu besinleri her defasında farklı hallerde tüketmeyi daha çok seviyoruz.



Herşeyden önce Hera' nın bu bakliyatlardan yeterince tüketmesi için bunu yapmak zorundayız ki, o da bu besinleri bazen çorbada ya da salatada, bazen lezzetli aromatik bir püre olarak bazen de etli yemek olarak tükettiğinde daha fazla keyif alıyor...

Bu tarife gelince, adı gibi oldukça pratik ama besleyici değeri çok yüksek olan lezzetli bir salata. Bu nohut salatası o kadar kolay ki, akşam işten döndüğünüzde daha önceden ıslatıp haşladığınız nohutlarla alelacele yapabileceğiniz bir tarif...

Besleyici olmasının yanında bir o kadar da doyurucu bir salata, bir de sosunu hazırlarken tahin kullanırsanız lezzetine lezzet katmış olursunuz. Humusu seviyorsanız, tahinle nohutun uyumunu zaten seviyorsunuzdur. Hmm, şimdi aklıma geldi, ben bir ara humus tarifini de paylaşayım en iyisi...;))

Neyse, bu pratik ve lezzetli tarifi mutlaka deneyin, eminim çocuklarınızda evdeki bakliyatları farklı hallerde tüketmekten çok hoşlanacaklardır.

Hepinize afiyet olsun.


Malzemeler

2 su bardağı haşlanmış nohut
Yarım demet ince kıyılmış maydanoz
1 tutam ince kıyılmış dereotu
2-3 adet kırmızı biber
1 büyük boy kırmızı soğan
1 çay kaşığı kimyon
Tuz, öğütülmüş karabiber
Üzeri için;

Kavrulmuş susam
Ufalanmış tulum peyniri

Sos için;

2 yemek kaşığı tahin
1 limon suyu
5 yemek kaşığı zeytinyağı

▪ Haşlanmış nohutları salata kasesine koyun, biberleri üzerine doğrayın ve maydanoz, dereotu, ince kıyılmış kırmızı soğan, tuz, karabiber ve kimyon ekleyip iyice harmanlayın.

▪ salatanın üzerine susam ve tulum peynirini serpistirin. Tahinli sos için, tahin, limon suyu ve zeytinyağını iyice çırpın ve salatanın üzerine gezdirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder