Sayfalar

6 Ekim 2013 Pazar

Damla Sakızlı Tarçın Aromalı Kurabiye



Sanırım, ilk evlendiğim sıralarda öğrendiğim ve neredeyse 4 - 5 yıldır hiç yapmadığım bir tarif bu, tarçın aromalı kurabiyeler...Geçenlerde eşim çok ısrar etti, bende neden bu kadar uzun zamandır yapmadığıma pek bir anlam veremedim, çünkü bu tarif bir klasiktir pek çoğumuz için, ve benim çok da fazla tarif içermeyen mutfakta çekmecede öylece duran tarif defterimde bile ilk yazdığım tariflerdendir...

Evlendiğim zaman bankada çalışıyordum, ve o yoğun temponun ardından hafta sonumu evde hatta mutfakta geçirip, bu kurabiye gibi birçok tarif deneyerek geçiriyordum o zamanlarda da...Belki de, o kadar sık denemiştim ki, daha sonra hiç yapmak istemedim...Ya da ben kurabiyeyi o kadar çok sevmediğim için bu kadar ara verdim bu tarife belki de ; ama kek ve pastaya taparken, kurabiye düşkünü olmamam da ilginçtir yani...



Neyse, nasıl olduysa, sevgili eşimin aklına düşmüş iyi ki bu kurabiyeler ;)), uzuuuun zaman sonra o tarif defterini bulup, sayfalarını da çevirdim bahaneyle. Bu arada, o defterde birkaç tane klasik anne tarifine de rastladım, bir ara onları da yeniden denesem iyi olur...Ay, yeni evlendiğim zamanlarda mutfaktaki o yeni yetme halimle denediğim tarifler geldi aklıma...Gerçi, malum, bankada çalışıyorsanız çok da birşey yapamıyorsunuz mutfakta, ama ben hafta içinde fırsat bulursam bir sürü yemek bloglarından tarif yazdırır, sonra da hafta sonu bunları denemeyi iple çekerdim o zamanlar...Hatta, bir defasında böyle bir yerlerden içli köfte tarifi bulmuştum, içini hazırladım bir güzel, tarifte anlatıldığı gibi bir güzel de şekil verdim. Kızartma düşmanıyız ya, bunları haşlayarak servis edicem, ama o da ne, kaynayan suyun içine atar atmaz dağılmaz mı köfteler, o lezzetli iç malzemenin suyun üzerinde yüzmesiyle beş karış aşağı inen o suratımı hatırladıkça gülerim hala...;))

Neyse ki, mutfak konusunda biraz inatçıyım, öyle kolay kolay vazgeçiyorum bu işten. Bu, unutulmuş tarif daha bir sürü anı getirdi aklıma, ama onlardan da bahsedersem tarife geçemeyeceğim sanırım. Büyük bir özlemle yaptığım bu kurabiyelerin lezzetinin yanında en güzel özelliği, cam kavanozda muhafaza edildiğinde 1 hafta kadar tazeliklerini koruyabiliyor. Diğer deyişle, bayatlamayan bu kurabiyeleri yapın ve bir hafta boyunca çayınızın ya da kahvenizin yanında tadını çıkarın. Ben en çok kahveyle tüketmeyi seviyorum. Hele, sonbaharın bu yağmurlu günlerinde, evinizi dolduran damla sakızı ve tarçın aromasının içinde kendinize şöyle sert bir kahve yapın bence, yanınıza da en sevdiğiniz kitabı ya da dergileri alın ve bu kurabiyelerin tadını çıkarın. Hmm, nasıl da özlemişim bu kurabiyeleri. Sevgili eşim iyi ki de hatırlamış, o zaten çok seviyordu bu kurabiyeleri, o da bunları kahveyle değil ama sütle tüketmeye bayılıyor. Hera' dan bahsetmeme hiç gerek yok, o bunların tadına bakarken kendinden geçti, konuşamadı bile...Neyse, erken davranıp olaya müdahele ettik ;)) Bu konuda çok katı olmasak da, onun şeker ve unlu mamulleri tüketiminde biraz temkinli davranıyoruz çünkü.



Bu tarz klasik bir tarifi belki siz de yapıyorsunuz, ama eğer henüz denemediyseniz de bu tarifi en kısa zamanda yapmanızı şiddetle tavsiye ediyorum, deneyin ve kahvenizin yanında bu kurabiyelerle kendinizi şımartmayı da ihmal etmeyin.;))

Hepinize afiyet olsun.


Malzemeler

150 gr oda sıcaklığında tereyağı
3 yemek kaşığı toz şeker
1 yumurta
1 paket dr oetker damla sakızlı vanilin veya 1 çay kaşığı sakız macunu
1 su bardağı nişasta
1 paket hamur kabartma tozu
1 tutam tuz
1, 5 - 2 su bardağı un

Üzerine;
Tarçın ve pudra şekeri

▪ Tüm malzemeleri bir araya getirip, elinizle iyice yoğurun. Bu arada, fırınınızı 175 dereceye ayarlayın ve kurabiyelerin üzerine serpmek için bir miktar tarçın ve pudra şekerini bir kasede karıştırıp kenarda bekletin. Kurabiye hamurundan avuç içi kadar parçalar koparıp, tezgahta iki elinizle yuvarlayarak ince silindir bir hamur elde edin.

▪ Bu hamurun üzerine hafifçe bastırıp, bıçakla 1 cm kalınlığında verev parçalar kesin ve yağlı kağıt serili fırın tepsisine aralıklarla dizin. Eğer bu şekilde istemiyorsanız, elinizle küçük yuvarlak top şeklinde hamurlar da yapabilirsiniz.

▪ önceden ısıtılmış fırında 15-20 dakika pişirin ve üzerine sıcakken tarçın ve pudra şekeri karışımından serpin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder