Sayfalar

18 Ağustos 2013 Pazar

Karpuz Sorbet


Beni bunaltan sıcak hava ve gittikçe artan nem sayesinde midir bilmiyorum ama sinüzitim bugünlerde coşmuş durumda...Aslında, kendimi bildim bileli hiç sevmem sıcağı; hatırlıyorum da yazlıktayken ortaokul ve lise yıllarında kardeşimle denize giderken, yani bizim yazlıktan denize yürüme de en fazla 8-10 dakikanızı alır, aşırı sıcaklarda o kısacık yolda sıcaktan çok tansiyonum düşüp, yarı yoldan eve dönmüşlüğümüz vardır...Zavallı kardeşim az çekmedi ;), düşünsenize o kadar hazırlanmışız denize gidiyoruz serinlemeye, benim tansiyon düşünce hoopp dönüyoruz eve... Ayy, o yıllarda iyice nanemolla bi kızdım, sıcak havada hele biraz yürüyüşten sonra baygınlık seviyesine gelecek kadar düşerdi tansiyonum; bir de çok zayıfım, eee bu kadar zayıf olunca insan daha da hassas oluyor herhalde...Herkes alışmıştı ama bu duruma, şöyle azıcık rengim atsa hooppp ayaklar yukarı, biraz böyle yatınca kendime gelirdim. Herkes alışmıştı ama, kendime geldiğimde de başlarlardı söylenmeye, ' yemiyorsun tabii hiçbir şey ondan böyle oluyorsun ? ', ' şu haline bak rüzgar esse uçacaksın '...

Ayy, hatırlayınca şimdi o günleri, başka komik şeyler de geldi aklıma, neyse başka zaman anlatırım, konuyu çok uzattım... Neyse, yıllar geçti tabii artık o kadar sık düşmüyor tansiyonum, ama sıcaklarla hala başım dertte...Bir de sinuzit olduğu için bu sıcakta klimalı ortamlara da gelemiyorum, havadaki aşırı neme de...Napalım, sağlık olsun artık en azından içimizi ferahlatacak yollara başvurmak en iyisi bugünlerde....



Dondurma makinası almıştım ya, mutfakta son zamanlarda baş köşede benim en kıymetlim, hatta sürekli yeni denemeler yapıyorum...Kahveli dondurmadan sonra bu sorbet tarifini denedim makinada, inanılmaz güzel oldu. Bu sıcak havada sizin de mutlaka denemenizi tavsiye ederim. Bu sorbet, hem içinizi ferahlatacak hem de buzdolabında artan karpuzu değerlendirmek için de süper bir fırsat...Yani, tadı güzel oluyor diye buzdolabının neredeyse bir rafını kaplayacak büyüklükte karpuz alıyorsanız bizim gibi, bu tarif tam size göre... Bir de en güzel yanı, bu karpuz sorbeyi şekerle değil pekmezle yaptım; hem lezzetli hem sağlıklı...Çocuklar için çok sağlıklı, biz kızımla bayıldık, önümüzdeki günlerde başka meyvelerle de denerim artık. Son günlerde sıcakta ferahlamanın en güzel yolu bu benim için...;))

Afiyet olsun.


Malzemeler

1 kg çekirdekleri temizlenmiş karpuz
1 orta boy şeftali
1 çay bardağı karadut veya harnup pekmezi ( siz karpuzun tatlılığına bakarak pekmez miktarını ayarlayabilirsiniz )
1 / 2 limonun suyu

▪ Karpuz ve şeftaliyi katı meyve sıkacağı veya rondo ile püre haline getirin, pekmez ve limon suyu ilave ederek karıştırın. Bu karışımı bir kaba koyup, yarım saat derin dondurucuda bekletin. Sürenin sonunda karışımı dondurma makinanızda 20 dakika karıştırın ve bir kaba alıp, derin dondurucuda en az 3-4 saat beklettikten sonra servis edin.

▪ Dondurma makinası kullanmayanlar karışımı bir kaba aktarıp, derin dondurucuda 6-8 saat bekletin, ancak saat başı kabı çıkarıp karıştırın ve tekrar derin dondurucuya koyun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder