Sayfalar

20 Ağustos 2013 Salı

Fırınlanmış Domates Çorbası ( Roasted Tomato Soup )


Geçen akşam yabancı bloglar arasında gezinirken yine yapılacaklar listesine bir sürü not aldım , bu arada başka ülkelerde insanlar neler yiyor diye merak edip araştırmadan da duramam hiç...;)) Çok severek takip ettiğim bazı bloglar var böyle, sayısı çok fazla olmasa da her akşam en azından yatmadan önce onların yayınladıkları postlara bakarım, benim için ödev gibi, bilgisayar ekranına bakmaktan gözümdeki lensler kuruyup yapışacak neredeyse ama her gün aynı heyecanla mutfakta zevk alarak birşeyler denemeyi de bunlara borçluyum...;))

Neyse, işte bir blogda gördüm bu tarifi de, fırınlanmış domates çorbası...Yani, evde daha önce tabii ki yaptım domates çorbasını, ama bu şekilde yavaş yavaş sebzeleri fırınlayarak değil...Neden daha önce böyle denemediğime ben de akıl erdiremedim aslına bakarsanız, çünkü neredeyse elime hangi sebzeyi alsam ya fırında pişiririm ya da buharda...



Yani, tam bir kızartma düşmanı diyebilirsiniz benim için; benim mutfağımdan kızartılmış balık, patates, kabak, karnıbahar...çok nadir çıkar. Böyle olunca da fırın neredeyse hiç kapanmaz bizim evde, ama uzun zaman olmasına rağmen bu fırın gerçekten iyi dayandı bana, şimdilik iyi anlaşıyoruz yakınlarda da değiştirmeyi düşünmüyorum hiç...Mevsiminde dallarından koparılmış taze sebzelerin düşük ısıda sularını hafifçe salıp, tüm lezzeti içine hapsederek fırında pişerkenki görüntülerini seyretmeye de hiç doyamıyorum.



Neyse, ben domatesler en güzel zamanında iyice olmuşken bu tarifi bir an önce paylaşayım ki, siz de hemen deneyin. Fırınlanmış domateslerin bu çorbaya kattığı lezzet gerçekten muhteşem, bu çorbayı eminim evinizde tencerede domatesleri soteleyerek hepiniz yapıyorsunuz, ancak bu şekilde fırınlayarak denemenizi öneririm. En azından bir kez deneyin, domateslerin lezzetini daha iyi alacaksınız.

Hepinize afiyet olsun.


Malzemeler

4-5 adet domates
1 büyük boy soğan
6-7 diş sarımsak
1 avuç ince kıyılmış maydanoz
1 avuç ince kıyılmış taze fesleğen
Tuz, taze çekilmiş karabiber
Zeytinyağı
600 - 750 ml et suyu
1 yemek kaşığı domates salçası

▪ Domatesleri kabuklarını soymadan elma dilimi şeklinde dilimleyip, fırın tepsisine dizin. Soğanı ince dilimleyin ve ince kıyılmış maydanoz ve fesleğen ile birlikte domateslerin üzerine yerleştirin. Sarımsakları kabuklarını soymadan fırın tepsisine koyun, üzerine tuz ve karabiber öğüttükten sonra bir miktar zeytinyağı gezdirip iyice harmanlayın. Tepsiyi önceden ısıtılmış 175 derecelik fırına yerleştirin ve sebzeler yumuşayana kadar yaklaşık 35 - 45 dakika pişirin.

▪ Sebzeler yumuşadığında tepsiyi fırından alın. Bu arada çorba yapacağınız tencereye et suyunu koyup, ısıtmaya başlayın. Et suyu kaynama noktasına gelince domatesleri ve salçayı tencereye koyup, karıştırın. Birkaç dakika bu şekilde kaynadıktan sonra karışımı blender ile iyice ezin. Eğer çorbanın kıvamı sizin için yoğun ise biraz sıcak su ekleyebilirsiniz. Çorbayı bu şekilde 5- 6 dakika daha pişirdikten sonra ateşten alın ve fesleğen yapraklarıyla servis edin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder