Sayfalar

14 Temmuz 2013 Pazar

İsveçli Kakuleli Çörekler...;))



Daha önce blogda tarçınlı üzümlü rulolar ve tarçınlı şekerli çöreklerin tarifini paylaşmıştım, ve şimdi onlara farklı bir versiyon ekleniyor...Kakuleli çörekler...Diğer deyişle, swedish cardamom rolls...

Başlıktan da anlaşılacağı gibi bu lezzetli tarifin özü İsveç'e ait...Ben de İsveç'i ziyaret etmeden önce en sevdiğim baharatlardan biri olan kakulenin klasik bir çöreğe bu kadar lezzet katarak benim için unutulmaz kılacağını tahmin etmemiştim...

Stockholm'e adım atıp yemek yedikten sonra girdiğimiz bir kafede rastladım bu çöreklere, herkes bir elinde kahve diğer elinde bu çöreklerle bir köşede sohbet muhabbet halindeydi. Zaten, orada tüm kafeler bu kakuleli ve tarçınlı çöreklerin aromasıyla sizi içeriye davet etmek için yarışır durumdalar. Çok sonradan şunu da fark ettim, yediğimiz dondurmalar için kullandıkları külah da tarçınlı ve kakuleli olmak üzere 2 çeşit sunuluyor. Yani Stockholm sokaklarında yaz mevsiminde bile gezseniz adeta Christmas havasını yaşıyorsunuz...



Bu resimdeki bayan bahsettiğim aromalı külahları burada kendisi pişiriyor, buradaki tüm turistlerin bu tarihi mekanı keşfetmesi için sokağın başından buraya kadar kokuyu takip etmesi yeterli oluyor...;))

Sonradan çok düşündüm, acaba bu ülkenin insanlarının bu kadar güzel olmasının sırrı hergün tükettikleri bu aromatik yiyeceklerde olabilir mi? ;)) Çocuklardan tutun da yaşlılara kadar sanki hepsinin yüz hatları adeta kalemle çizilmiş gibi mükemmel...Bence, hem bu aromalar hem de kuzeyin o soğuk havası daha da güzelleştirmiş onları...

Neyse, ben Stockholm'den biraz daha konuşmaya devam edersem, konu rengarenk şekerlemelerine ve lezzetli çikolatalarına da gelecek...Hatta, daha da devam edersem, karidesli sandviçlerinden de bahsedeceğim...Belki, o sandviçler için daha sonra ayrı bir post hazırlarım..., belki...



Bu çöreklere gelirsek, ben durur muyum tabii, buraya döner dönmez başladım internette bu tarife ulaşma çabalarına, birçok tarif var, ama yabancı bloglardan 2 - 3 tanesini harmanlayıp, biraz da kendi damak zevkime göre uydurarak denedim. Orada yediğim çöreklerin hamurlarının dokusu biraz daha farklıydı, ama lezzeti gerçekten güzel oldu. Hayıflandığım tek şey, o çöreklerin üzerine serpilen beyaz şekerlemelerden almamıştım, yani valize bir sürü kitap, oyuncak hatta kıyafetlere sarıp sarmalayıp kaseleri ve vazoları bile dolduruyorsun da minicik şekerleme kutusu mu fazla gelmişti ? Neyse, ben sonradan beyaz renkli nane şekerlerini kırarak bu çöreklerin üzerine serpiştirdim ve bu konuyu da burada kapattım.

Siz de benim gibi mayalı tarçınlı çörekleri seviyorsanız, bir de kakule gibi lezzetli bir baharatla bu çörekleri mutlaka deneyin bence...Hele çocuklar ılık bir bardak sütle bu çöreklere bayılacaklar...Siz de koyu bir filtre kahveyle deneyin, aslında bu çörekler kış mevsiminde de içinizi ısıtacak türden, özellikle bu tarifi yeni yılı karşılayacağımız zamanlarda evinizde mutlaka pişirin, fırınınızdan çıkan ve mutfağınızı donatan o büyülü aromaya aşık olacaksınız.

Yine de siz kışı beklemeden bu tarifi mutlaka deneyin...Hepinize afiyet olsun...;))


Malzemeler

1, 5 paket kuru maya
1 su bardağı ılık süt
75 gr eritilmiş tereyağı
4 çorba kaşığı toz şeker
3 - 3, 5 su bardağı un
1 tutam tuz
1 çay kaşığı öğütülmüş kakule tozu

İç malzeme;

50 gr tereyağı
4 çorba kaşığı toz şeker
2 tatlı kaşığı dövülmüş ve toz haline getirilmiş kakule
1 tatlı kaşığı tarçın

Üzerine;

az suyla çırpılmış yumurta

▪ Hamur için tereyağını eritip, hafif ısıtılmış sütle karıştırın. Kuru mayayı bu karışımda eritip, toz şekeri de ekleyin ve mayanın canlanması için 10 dakika bekletin. Son olarak, tuz, kakule ve unu ekleyip iyice yoğurun. Unun az geldiğini düşünüyorsanız, bir miktar daha ekleyin. Kasenin üstünü örtüp, ılık bir yerde en az 1 - 2 saat dinlenmeye bırakın.

▪ Bu sırada, kakuleyi bir havanda ya da robotta iyice öğütün. İç malzeme için tereyağını, tarçın ve kakuleyi toz şeker ile mixer yardımıyla çırpıp karıştırarak hazırlayın. Bu krema kıvamındaki karışımı, unladığınız tezgahta açtığınız dikdörtgen hamurun üzerine yayın. Hamurun uzun tarafından bir ucundan diğer ucun üzerine gelecek şekilde katlayın.

▪ Uzun ince bir dikdörtgen halindeki hamuru bıçakla 1 cmlik eşit şeritler halinde kesin. Her bir şeridi bir ucundan diğer ucuna bağlayacak şekilde etrafında rulo yapıp, yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizin. Üzerine az suyla çırpılmış yumurtayı fırça yardımıyla sürün ve varsa üzerine beyaz şekerlemeler serpip, 200 derece fırında iyice kızarana kadar pişirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder