Sayfalar

12 Mayıs 2013 Pazar

Taze Patates Salatası


Taze patatesin en güzel zamanı iken, ondan bahsetmenin tam da zamanı bence...O kadar tazeler ki onları kabuklarını soymadan tüketmeye bayılıyorum ; ))

Bu aralar en çok salata olarak tüketsem de, zeytinyağlı ve sarımsakla tatlandırılmış ve kekik ve fesleğen gibi taze baharatlarla çeşnilendirilip fırınlanmış haline de asla hayır demem doğrusu...

Salatasına gelince genelde herkes aynı şekilde yapsa da herkesin kendine göre bir tarzı vardır diye düşünüyorum, ben bu salata da taze baharatları kullanmazsam ve patatesleri kabuklarıyla buharda pişirmezsem açıkçası çok tat alamıyorum. Buharda pişmiş kabuklu patatesler o taze baharatların lezzetini içine çekince anlıyorum baharın geldiğini...

İşte o an, ne lezzetine ne de üzerimde bıraktığı o bahar esintisine doyamıyorum bu kabuklu minik patateslerin...Bu sıralar hepiniz mutlaka yapıyorsunuzdur, bir de bu haliyle denemenizi tavsiye ederim.

Hepinize afiyet olsun...;)


Malzemeler

1 kg patates ( aslında arzu ettiğiniz miktarda )
1 demet taze soğan
2 adet taze sarımsak
1 avuç ince kıyılmış dereotu
1 avuç ince kıyılmış taze nane
1 tatlı kaşığı kadar ince kıyılmış taze kekik
1 avuç ince kıyılmış maydanoz
1 tutam ince kıyılmış mercanköşk
Tuz, taze çekilmiş karabiber
Zeytinyağı
1 adet limonun suyu

▪ Taze patateslerin çamurlarını iyice temizlemek için akan suyun altında kabuklarını sert bir fırçanın yardımıyla iyice yıkayın. Patatesleri ikiye bölüp, çatalla kontrol ettiğinizde iyice yumuşayana kadar buharda pişirin.

▪ Patatesleri salata kabına alıp, üzerine limon suyu gezdirin. Taze soğan ve sarımsakları ince ince doğrayıp salata kasesine alın. Diğer tüm taze baharatları da üzerine ekleyip, tuz ve karabiber ilave edin. Son olarak, zeytinyağını üzerine gezdirip ılık veya soğuk servis edin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder