Sayfalar

27 Mayıs 2012 Pazar

Kayısılı Yulaflı Kurabiye ( Oatmeal Apricot Cookies )


Geçtiğimiz hafta içinde blog için yapılacaklar listeme bakarken Martha Stewart 'ın bir tarifi olan kayısılı yulaflı kurabiyeyi denemeyi kafaya koymuştum. Tabii çok fazla bekleyemedim ve önce koştum mutfağa, baktım bütün malzemeler evde zaten mevcut; Malatya'dan sipariş edip getirttiğimiz o kayısılara neredeyse el bile sürülmemiş, yani onlar da bu kurabiyeyi bekliyorlarmış sanırım :))


Yulaf içeren tariflere zaten bayılıyorum, lif açısından çok zengin bir besin öğesi olması da içine girdiği her tarifi daha sağlıklı ve hafif kılıyor sanki...Yulaf ve kayısı dışındaki tüm malzemeler kolayca elinizin altında bulabileceğiniz türden...


Yapılışı çok kolay olan bu kurabiyeyi mutlaka deneyip tadına bakmanızı öneririm. Hem çay saatinize lezzet katıyor hem de siz yulaf ve kayısı gibi sağlıklı besinler içeren bu kurabiyeyi içiniz rahat yiyebiliyorsunuz. Bu kurabiyeyi pişirdikten sonra tadına bakanlar çok lezzetli olduğunu söylediler, ben içinde yulaf olduğunu söylemediğim için ' ne var bu kurabiyede çok hafif sanki ' gibi sorular da ayrıca sevindirdi beni...Bizim evde öyle çok yağlı, şekerli kurabiyeler pek tercih edilmez. Sağlıklı beslenmeye özen göstermeye çalışan biri olarak bu tür tarifleri denemek beni çok daha mutlu ediyor bu yüzden...

Neyse, en iyisi siz bu lezzetli ve hafif kurabiyeyi hemen deneyin ve sevdiklerinize de çayın yanında ikram etmeyi unutmayın :)

Hepinize afiyet olsun...


Malzemeler

Su bardağı olarak belirtilen ölçü birimi Amerikan 'Cup' ölçü birimine eş değerdir.

1 + 1/4 su bardağı yulaf
3/4 su bardağı un
1/2 çay kaşığı kabartma tozu
1/2 çay kaşığı tuz
110 gr. oda sıcaklığında yumuşamış tereyağı
1/2 su bardağı kahverengi şeker
1/4 su bardağı toz şeker
1 yumurta
1 paket vanilya
15 adet kuru kayısı ( bıçakla kesilerek küçük parçalara bölünmüş )
1 kahve fincanı öğütülmüş badem

  • Bir kapta un, yulaf, tuz ve kabartma tozunu harmanlayın. Yumuşamış olan tereyağına toz şeker ve kahverengi şekeri ekleyip mixer ile krem kıvamı alana kadar iyice çırpın. Tereyağlı karışıma yumurta ve vanilyayı ekleyip tekrar çırpın. Yulaflı karışımı bu karışıma ekleyin ve bütünleşene kadar karıştırın. Son olarak üzerine kayısı parçaları ve rondoda öğütülmüş bademi de ekleyerek tekrar karıştırın. Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine bu karışımdan yemek kaşığı ile parçalar alıp aralık bırakarak tepsiye koyun. 180 derecede 20-25 dakika kadar pişirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder