Sayfalar

22 Mayıs 2012 Salı

Etli Kır Pidesi


Geçtiğimiz hafta içinde yaptığım bir tarif aslında etli kır pidesi...Fotoğraflarını ayarlayıp, paylaşmak ancak mümkün oldu. O gün sanki o bir tepsi minik pideleri bir oturuşta silip süpüren biz değildik; bu tarifi yayınlarken bile tekrar canım çekti doğrusu :)

Ama bu kadar da olmaz bir yerde durmak lazım !! Tamam blog var diye tariflere biraz fazla ağırlık verdim ama bu kadar mutfağa düşmemek lazım...Şaka bir yana, bu tarifi denemenizi kesinlikle öneririm, her şeyden önce hamuru o kadar lezzetli ki içine hangi malzemeyi koyarsanız koyun mutlaka çok lezzetli bir pideniz olacaktır.





Ben başlıkta 'etli' olarak ifade ettim; çünkü buzdolabımdaki hazır kavrulmuş etleri kullandım bu pideler için. Siz kavrulmuş eti hazır paketlerde de alabilirsiniz veya et yerine kıyma ya da kuşbaşı et de kullanabilirsiniz. Yani damak zevkinize göre tercih sizin.


İç malzemedeki etin yanına soğan ve eti biraz hafifletmek için bir miktar yeşillik de eklerseniz hem daha hafif hem de lezzetli bir pide yersiniz. Yeşillik olarak ben maydanoz kullandım siz isterseniz nane, fesleğen....kullanabilirsiniz.

Yapılışı çok kolay kesinlikle gözünüzü korkutmasın. Ben işimi daha da kolaylaştırmak için hamuru ve iç malzemeyi gece hazırladım, sabah kalkınca da şekil verip fırında pişirdim. Ve mükemmel bir kahvaltı sofrası oldu tahmin edersiniz :)) Neyse, en kısa zamanda denemelisiniz bu süper lezzetli pideleri :)

Hepinize afiyet olsun...

Malzemeler

Hamuru için;

1 çay bardağı erimiş tereyağı
1 çay bardağı ayçiçek yağı
2 yumurta
2 çay kaşığı tuz
1 yemek kaşığı sirke
3 tepeleme yemek kaşığı yoğurt
1 paket kabartma tozu
4,5 su bardağı un

İç malzeme;

300 gr kavrulmuş et
1 demet maydanoz
1 büyük boy kuru soğan
tuz
karabiber
pulbiber

Üzerine;

1 yumurta sarısı
1 yemek kaşığı zeytinyağ


  • Hamuru hazırlarken un, tuz ve kabartma tozunu bir kapta harmanlayın. Erimiş tereyağ ve ayçiçek yağını yoğurma kabına ekleyin. Yumurtaları, sirkeyi ve yoğurdu ilave edip iyice çırpın. Daha sonra unlu karışımı ekleyin ve yoğurun. Hamur dağılmayan bir kıvam alınca bir kenarda dinlenmeye bırakın.

  • Kavrulmuş etleri küçük küçük doğrayın. Eğer kıyma kullanıyorsanız zeytinyağında bir miktar kavurun. Kavrulmuş etlerin üzerine soğanı ve maydanozları da doğrayıp, arzu ettiğiniz baharatları iç malzemeye ekleyin.

  • Dinlendirdiğiniz hamuru bir merdane yardımıyla un elenmiş bir tezgahta büyük bir dikdörtgen elde edecek şekilde açın. Daha sonra hamurun üzerinden bıçakla veya hamur kesme aparatıyla düzgün minik dikdörtgenler elde edecek şekilde parçalara ayırarak kesin. Her minik dikdörtgen parçasının ortasına bir miktar iç malzemeden koyup, hamuru iki yanlarından birleştirerek büzün. Tepsiye dizdiğiniz pidelerin kenar hamurlarına yumurta sarısı ve zeytinyağ karışımını fırça yardımıyla sürün. 200 derece fırında hamurların kenarları hafif kızarana kadar pişirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder