Sayfalar

2 Nisan 2012 Pazartesi

Zencefilli Kurabiye ( Gingerbread Men Cookies )




4-5 gün kadar bloga ara vermek zorunda kaldım; hazır bahar gelmişken şöyle memleketime gidip kısa bir gezinti yapalım dedik eşimle...4 gün oraları gezmeye ve doymaya yetmedi tabii ki ama bu kadar kısa zamanda çok güzel enerji toplayıp döndük; üstelik kızımıza da çok iyi geldi deniz havası, kuşların sesi ve Ege'nin sıcak insanları :)



Tatile çıkmadan önce de deneyip fotoğrafladığım bir tarif vardı bugün onu paylaşıyorum sizlerle...Geçen sene kızımın ilk doğum gününde yapmıştım bu zencefilli kurabiyelerden, bir de kızımın ilk dişi çıktığında yaptığımız diş buğdayı töreninde...:)Bu kurabiyenin lezzetini gerçekten çok seviyorum, içinde zencefil dışında bir sürü baharat barındırıyor...Ben de böyle aromatik lezzetleri sevdiğim için bu kurabiyeye bayılıyorum. Aslında zencefilli kurabiyelerle tanışmam uzun yıllar önce Hollanda'dan bir arkadaşımın bana hediye getirdiği Noel kurabiyeleriyle olmuştu. O zaman da tadını çok beğenmiştim ve çok küçük olmama rağmen nasıl yapılır acaba bu lezzetli kurabiye diye epey kafa yormuştum...:))


Daha sonra yıllar içinde öğrendim ki bu kurabiyeler, Amerikalıların ve Avrupa 'da birçok insanın çok sevdiği ve özellikle Noel kutlamalarında sıklıkla yaptığı geleneksel bir kurabiye türüymüş. İnternetten ve yemek kitaplarından araştırırken, biraz ordan biraz burdan karıştırırken en sonunda kendi damak zevkime göre yapmayı başardım.



Neyse gözünüz korkmasın bu kadar ballandırarak anlatıyorum ama inanın yapımı çok kolay sadece süslemesiyle isterseniz biraz uğraşırsınız, ben fazla vaktim de olmadığı için klasik bir şekilde süsledim. Siz isterseniz şeker hamuru ile de kaplayıp çocuklarınıza eğlenceli ve rengarenk kurabiyeler hazırlayabilirsiniz.Üstelik bu lezzetli ve baharatlı kurabiyeler kapalı bir kavanozda sakladığınız sürece 1 hafta, hatta 10 güne kadar tazeliklerini koruyorlar. Hatta koyu bir kahve içerken bu zencefilli kurabiyeler kahvenin tadıyla birleşince vazgeçemeyeceğiniz bir lezzet oluyor...

Bu tarifi en kısa zamanda denemenizi tavsiye ederim, eğer aromalı ve baharatlı lezzetleri seviyorsanız mutlaka yapın...Sadece kendiniz için değil sevdiğiniz birini mutlu etmek için de bu kurabiyeler harika...Kim sevmez ki güzel bir kutuda böyle eğlenceli ve lezzetli kurabiyeleri almayı...





Malzemeler

Su bardağı olarak belirtilen ölçü birimi Amerikan Cup ölçü birimine eş değerdedir. Bu malzemelerle 2 fırın tepsisi Zencefilli Kurabiye pişirebilirsiniz.

2,5 su bardağı un
1 tatlı kaşığı karbonat
2 tatlı kaşığı tepeleme toz zencefil
1 tatlı kaşığı tepeleme tarçın
1/2 tatlı kaşığı toz karanfil
1 su bardağından 2 yemek kaşığı eksik esmer şeker
130 gr tereyağ
1 yumurta
3-4 tatlı kaşığı bal

Üzeri için;

1 su bardağı pudra şekeri
6 tatlı kaşığı su


  • Oda sıcaklığındaki tereyağını ve esmer şekeri orta hızda bir mixer ile krem kıvamına gelene kadar iyice karıştırın. Diğer kuru malzemelerin hepsini ; un, karbonat, tarçın, zencefil ve karanfili bir elekten geçirerek bir kapta harmanlayın.

  • Kuru malzemeleri tereyağ ve esmer şeker karışımına ekleyip, karışımın ortasına yumurta ve balı ilave edip  mixer ile iyice karıştırın. Hamuru bütünleşmesi için bir kez de elinizle yoğurun ve 2 eşit parçaya bölün. Her bir hamur parçasını streç filme sarıp üzerinden bastırarak buzdolabında en az yarım saat dinlendirin.

  • Buzdolabında dinlenmiş olan hamurları çıkarıp merdane yardımıyla açarak inceltin. Hamurunuza arzu ettiğiniz bir aparatla istediğiniz gibi şekil vererek kesin. Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizdiğiniz kurabiyeleri 200 derecede 8-10 dakika pişirin. Fırında çok kalmamalarına özen gösterin çok çabuk pişip kuruyabilirler.

  • Kurabiyelerin üzeri için hazırladığınız karışımı krema sıkma torbasına boşaltın, en ince uç aparatıyla istediğiniz şekilde kurabiyeleri süsleyin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder