Sayfalar

24 Nisan 2012 Salı

Fırında Zencefilli ve Kremalı Patates


Taze krema tarifini yayınladığımda bu ev yapımı krema ile denediğim fırında kremalı patates tarifinden de bahsetmiştim. Neyse ki krema tarifinden sonra bugün fırsat bulabildim paylaşmak için...Fırında kremalı patatesi pek çoğunuz yapmıştır, özellikle et ve balık yemeklerinin yanına çok yakıştırdığım bir ara sıcak aslında...Ansızın gelen misafirleriniz için de 10 dakika da hazırlayabileceğiniz pratik bir lezzet...

Ancak bu kez her zaman yaptığımdan farklı olarak kremaya biraz zencefil ekledim ve inanın patatese bu kadar yakışabileceği aklıma gelmezdi...



Aslında her zaman yaptığım gibi hazırladım ama son anda kremayı patateslerin üzerine dökmeden 'daha aromatik ve biraz da baharatlı olsa daha lezzetli olmaz mı? ' sorusu gelince ( bakar mısınız mutfakta sürekli beyin fırtınası yapıyoruz aslında ) son dakika kremaya zencefil ekledim. Taze zencefil yoktu evde, bu nedenle zencefil tozu kullandım. Ama taze zencefil kullanırsanız belki biraz daha aromalı olduğunu hissedebilirsiniz. Yine de zencefil tozuyla da muhteşem oldu :)

Hatta bir ara baktım eşim ve ben ana yemeğe dokunmadan patatesi bitirmek üzereyiz...:)) Siz de bir daha fırında kremalı patates yaparken çok az zencefil rendeleyin ya da zencefil tozu ekleyin bakın nasıl farklı bir lezzet oluşturacak damağınızda...

Afiyet olsun...

Malzemeler

5 - 6 adet orta boy patates
250 ml taze krema veya 1 paket süt kreması
tuz
karabiber
1 tatlı kaşığı zencefil tozu
1/2 su bardağı rendelenmiş beyaz peynir

  • Patatesleri iyice yıkadıktan sonra bıçakla çok ince olmak şartıyla yuvarlak şeritler halinde dilimleyin. Patateslerinizin üzerine arzu ettiğiniz miktarda tuz ve taze çekilmiş karabiber ekleyin ve fırın tepsisine muntazam bir şekilde dizin. Kremanızın içine zencefili ekleyip iyice karıştırın ve patateslerin üzerine yayın. En üste de rendelenmiş peyniri yayarak yerleştirin. Fırın kabınızın üzerini alüminyum folyo ile kapatıp 200 derece fırında 30-35 dakika pişirin. Daha sonra alüminyum folyoyu alıp 15-20 dakika da üstü iyice kızarana kadar pişirin. Patatesin üzerine ince kıyılmış nane ve taze çekilmiş karabiber serpiştirip servis edebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder