Sayfalar

12 Temmuz 2015 Pazar

Yaban Mersinli Yulaflı Kurabiye


Bu kurabiyeleri kaç kez denedim bilmiyorum, hem çok pratik hem de çok lezzetliler...


Lezzetinin yanında sağlıklı olması da muhteşem, yulaf ve tam buğday unu ile yapıldığı için çocuklar için harika bir atıştırmalık. Sanırım ben de alışkanlık oldu özellikle arabayla uzun yola çıkacağımız zaman Hera mutlaka arabada atıştırmalık birşeyler istiyor, bu kurabiyeleri böyle birkaç defa yolda yanıma aldım hem Hera hem eşim bu lezzete bayiliyorlar çünkü...


Neyse ben daha fazla uzatmadan hemen tarife geçiyorum, farklı kuru meyvelerle de yapabileginiz bu sağlıklı ve lezzetli tarifi denemenizi şiddetle tavsiye ederim. Hem çocuklar hem de sizin için çayınızin ya da kahvenizin yanında keyifle yiyebileğiniz bir lezzet...

Hepinize afiyet olsun.


Malzemeler

1 su bardağı tam buğday unu
1/2 su bardağı eritilmiş tereyağı
1 su bardağından 2 parmak eksik toz şeker
1 büyük yumurta
2/3 su bardağı yulaf ezmesi
1/2 su bardağı kurutulmuş yaban mersini
1/2 çay kaşığı kabartma tozu
1/2 çay kaşığı karbonat
1 tutam tuz
1 çay kaşığı vanilya
Üzerine deniz tuzu

▪ Şeker, yağ, yumurta ve vanilyayı derin bir kapta mixer ile orta devirde iyice çırpın. Başka bir kapta karıştırdığınız yulaf, un, karbonat, kabartma tozu ve tuzu ekleyip bir kaşık yardımıyla karıştırın. Son olarak yaban mersinlerini ilave edip iyice karıştırın.

▪ Fırın tepsisine aralıklarla dondurma kaşığı ile kurabiye toplarını dizin ve üzerine deniz tuzu serpin. Önceden ısıtılmış 200 derece fırında yaklaşık 12-15 dakika pişirin.

1 yorum: