Sayfalar

1 Ağustos 2013 Perşembe

Kahveli Dondurma


Geçen sene evde denediğim ve severek tükettiğimiz dondurmaların donma aşamasında saat başı çırpma işleminden biraz bunalmış olmalıyım ki, bu yazın başında bir tane dondurma makinası edinmeyi kafaya koymuştum...En sonunda, siparişim elime geçer geçmez de talimatları çabucak okuyup, başladım ilk hangi dondurmayı yapsam diye düşünmeye...

Ne yani, delirdin mi, hazır dondurmalar varken bu kadar çaba niye ? Beni yakından tanıyanlar bilir, her ne kadar Hera' dan sonra iyice çoğalan ve her geçen gün artarak büyüyen bir huy olsa da, tükettiğimiz besinlerin içeriklerini bilmeden ve araştırmadan edemiyorum artık...


Bir de maalesef, dışarıda hangi dondurmanın tadına bakarsam bakayım, hiçbirinde çocukluğumda her yaz severek yediğim o mis gibi süt kokan dondurmaların lezzetini bulamıyorum. Artık, sanki dondurma değil de bir takım aromalar eklenmiş, gıda boyalarıyla renklendirilmiş donmuş krema ya da krem şanti yiyoruz hepimiz. Son birkaç yıldır Alaçatı ' da gezerken meyveli dondurma yiyen çocukların dillerindeki o parlak turkuaz rengi görünce açıkçası iyice tiksindim bu hazır dondurma olayından...Yani tamam yaptığınız dondurmanın zaten lezzeti şüpheli, bir de o renk nedir öyle çocukları kendine çekip, bütün ağzını masmavi boyuyor. sadece o masmavi dondurmayı yiyen o kadar çok çocuk gördüm ki... Bir de mavi öyle soft falan değil, gökyüzü mavisinden bahsetmiyorum burada, yani gıda boyasından epeyce bir boca edilmiş belli...

Aman, neyse, dondurmacılar ayaklanacak biraz daha konuşursam...;))

Kahveyi çok sevdiğim için ilk denememi kahveli dondurma olarak yaptım, şekeri biraz daha az koyabilirmişim aslında, ama siz yaparken tadına mutlaka bakın, kendi damak zevkinize göre şeker ilave edin bence...Ben kahveli dondurmaya bayıldım, ama yeni ve farklı tarifler için şimdiden başladım araştırmaya. Ama, önce klasik maraş usulü dondurmayı denemek istiyorum bu makinede...

Hatta, evet yarın deneyebilirim, günlük süt alıyorum nasıl olsa...Bu arada, olmazsa olmaz, lütfen dondurmanızı pastörize sütlerle değil, günlük sütle deneyin ki, biraz da olsa çocukluğunuzdaki lezzeti hissedin damağınızda...

Şu makine geldi ya, Ağustos ayını cafe de hera için dondurma ayı ilan edip, tarife geçiyorum...;))

Hepinize afiyet olsun.


Malzemeler

1 litre günlük süt
1, 5 çorba kaşığı toz salep ( aktarlardan dondurmalık salep olarak isteyin )
2 çorba kaşığı granül kahve
1, 5 su bardağı toz şeker

▪ Derin bir tencerede süt ve kahveyi karıştırıp, kısık ateşte biraz ısıtın. Daha sonra ateşten alıp, kahvenin aromasının iyice geçmesi için 15 dakika dinlendirin.

▪ Bu karışıma salep ve toz şeker ekleyip, orta ateşte pişirin. Ancak, muhallebi kıvamına gelmeden ateşten alın ve iyice soğuması için başka bir kaba aktarın.

▪ İyice soğuyan karışımı yarım saat kadar derin dondurucuda beklettikten sonra, dondurma makinesinin talimatlarına göre makinada 20 dakikada hazırlayın. Dondurma makinesi kullanmayanlar daha önceki dondurma tariflerinden hazırlanışına buradan bakabilirler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder