Sayfalar

10 Şubat 2013 Pazar

Tahinli Kurabiye


Bu aralar yine ilgi alanlarıma yeni bir hobi eklediğim için, blog için yeni tarifler deneyemiyorum aslında...Ama, denediğim ve fotoğrafladığım tarifleri buradan paylaşmaya da o kadar alışmışım ki; hiç ara vermek istemiyorum. Bu yeni hobiye gelirsek, onu da sonra bir ara paylaşmayı düşünüyorum; ama şimdilik sürpriz olsun...;)

Neyse ki, benim imdadıma arşivdeki, geçen hafta denediğim bir tarif yetişti bugün. Tahinli kurabiye...Oldum olası tahin pekmez ikilisine zaten bayılırım, eşim ve kızım da tahin-pekmez veya helva görünce hiç dayanamazlar ;-)

İnternette gezinirken bu tarifi bulunca dayanamayıp hemen denedim. Tarif, sade tahinli kurabiye idi, ama ben farklılık olsun diye hamurun yarısına kakao ekledim ve iki farklı lezzette kurabiyelerimiz oldu. Bu kurabiyelerin lezzeti ve ağızda dağılması o kadar muhteşem ki, eğer helvayı seviyorsanız mutlaka en kısa zamanda deneyin derim. Çünkü, bu kurabiyeler aynı helva tadında hem de müthiş derecede bağımlılık yapıyorlar.



Aslında tahinli olduğu için biraz ağır olur belki diye düşünmüştüm ama bir kez tadına bakınca yanıldığımı anladım. Helva lezzetindeki bu kurabiyeleri eşim de çok sevdi, hatta bittiğini görünce en çok o üzüldü ;-) Ama, ben de en kısa zamanda bu tarifi tekrar deneyeceğim, bence siz de geç kalmayın. Bu kurabiyelerden yapın, yanına da çayınızı veya sevdiğiniz bir kahveyi yapın. Dışarıda yağan yağmuru izlerken, bu kurabiyenin keyfini çıkarın.

Hepinize afiyet olsun.


Malzemeler

1 su bardağı tahin
1 su bardağı pudra şekeri
1/2 su bardağı erimiş tereyağı
1çay bardağından 1-2 parmak eksik sıvıyağ
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
1 paket vanilya
1 tutam tuz
2,5-3 su bardağı un

Üzerine; 1 kahve fincanı file badem ya da ceviz

▪ Derin bir kapta eritilmiş tereyağını, sıvıyağı, vanilya ve pudra şekerini iyice çırpın. Bu karışıma tahin ekleyip tekrar karıştırın. Ayrı bir kasede, un, kabartma tozu ve tuzu iyice harmanlayın.

▪ Unlu karışımı 3 eşit parça halinde eleyerek tahinli karışıma ekleyin ve yoğurun. Burada eleyerek yapmanız ve azar azar eklemeniz önemli, çünkü tahinin yapısından dolayı hamuru toparlamak biraz zor olabiliyor. Hamur şekil alabilecek kıvama geldiğinde 2 eşit parçaya bölün, bir tanesine 2 yemek kaşığı kadar kakao ekleyin ve yoğurun. Elinize ceviz büyüklüğünde hamur topları alıp şekil verin ve yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizin. Üzerine file badem serpip, 180 derecede 15-16 dakika üzeri hafif kızarıp çatlayana kadar pişirin.

2 yorum:

  1. Aman Allah'ım bu benim kaybettiğim tarif, yalnız kakaosu yoktu o kadar. Yağı bu kadar fazla mıydı acaba? Yok siz böyle diyorsanız doğrudur. Teşekkürler ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sevgili colletté :) ben de internette bulup not etmiştim bu tarifi aslında çok uzun zamandır da yapmadım ama iyi ki hatirlattiniz önümüz yaz olsa da en kısa zamanda tekrar denemeli hatta yağı ve şekeri minimum da tutup tarifi tekrar güncellesem çok da iyi olur:))

      Sil