Sayfalar

16 Aralık 2012 Pazar

Sarımsaklı Labneli Milföy




Havalar o kadar soğudu ki zorunlu hissetmedikçe evden kafasını bile çıkartmak istemiyor insan...Evden çıktığımızda da lahana bebek misali kat kat giyinmek zorunda kalıyoruz. 

Maalesef, bugün ben dışarıdaki güneşli havaya aldanıp, biraz mevsim normallerinin altında sayılabilecek gibi üzerime ince birşeyler alıp çıkmıştım ki; resmen iliklerime kadar dondum diyebilirim : ( Yani, kar yağsa bu kadar soğuk olmayacak.

Neyse, zaten eve gelir gelmez o çok sevdiğim bitki çayından yapıp, içtim; hatta bitki çayının tarifini de bir daha ki sefere paylaşmak için fotoğrafladım bile ;)

Ama, bugün için soğuk günlerde içinizi ısıtacak çıtır mı çıtır, üstelik ana yemeklerden önce bile aperatif olarak konuklarınıza ikram edebileceğiniz türden bir börek tarifi var. Sarımsaklı labneli milföy...

Bizim evde labne peyniri sadece pastalarda ya da tatlılarda kullanılır. Geçen gün buzdolabında fazladan kalmış bir labne peyniri paketini görünce biraz araştırdım ve labne ile denenen sarımsaklı tariflerden birini kendime göre uyarlayıp denemeye karar verdim.

Yani, iyi ki de denemişim, sarımsağın labne peyniri ile bu kadar uyumlu olabileceğini hiç tahmin etmemiştim.

Siz de henüz keşfetmediyseniz, bu tarifi mutlaka deneyin, inanın çok beğeneceksiniz.

Afiyet olsun.





Malzemeler

1 paket milföy hamuru
1 paket labne peyniri
2-3 diş ezilmiş sarımsak
1 yemek kaşığı pulbiber
1-2 yemek kaşığı mercanköşk
tuz,karabiber
1 yemek kaşığı zeytinyağı
mısır unu

  • Derin dondurucudan çıkarttığınız milföy hamurları yumuşarken, labne peynirinin üzerine ezilmiş sarımsak, mercanköşk, pulbiber, tuz, karabiber ve zeytinyağını ekleyip iyice karıştırın.

  • Bir tabağa mısır unu koyup, iyice yumuşayan milföy hamurlarının dışta kalacak kısımlarını unlayıp, 1-2 tatlı kaşığı labneli karışımdan milföylerin ortalarına yerleştirip kapatın. Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizdiğiniz milföyleri 200 derecede üzeri kızarana kadar yaklaşık 15-25 dakika kadar pişirin ve sıcak servis edin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder