Sayfalar

22 Temmuz 2012 Pazar

Soğuk Domates Çorbası


İçimizi ferahlatan karpuz salatası tarifinin ardından yine sıcak havanın etkisinde kaldığımı hissederek dün bir tarif daha hazırlayıp, fotoğrafladım. Aslında kızım nedense domatesi çok severek tüketmediği için önce ona domates suyu sıktım, tabii tüm ısrarlara ve oyunlara rağmen bu taktik de başarılı olamadı ve domates yine sınıfta kaldı...:(( Zaten bizim tatlıcadı bir kere ' ııh ıııh ' dediyse, tamam daha fazla ısrarcı olmaya hiç gerek yok, çünkü kesinlikle o kazanır...Aslında bütün çocuklar için aynı değil midir?, özellikle yemek konusunda fazla zorlamamak en iyisi, baskıcı olmayınca bir süre sonra nasıl olsa çocuklar kendi yolunu buluyorlar....Yani kendinizi strese sokup çocuğunuzu da üzmeye hiç gerek yok bence.

Neyse, ben bu domates suyunda kızımı ikna edemeyince birkaç ilave malzemeyle kendime soğuk domates çorbası hazırlamaya karar verdim. Nasıl olsa vaktimi almaz, bir o kadar sağlıklı ve ferahlatıcı diye düşündüm ve iyi ki de yaptım nasıl iyi geldi anlatamam:))

Nem ve sıcak havanın hepimizi bunalttığı şu günlerde siz de bu tarifi mutlaka deneyin.

Hepinize afiyet olsun.



Malzemeler

3 adet büyük boy domates
3 adet salatalık
3 adet yeşil biber
1-2 diş sarımsak
1 yemek kaşığı elma sirkesi
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1 avuç ince kıyılmış taze fesleğen
1,5-2 su bardağı soğuk su
tuz, karabiber

  • Fesleğenleri ve zeytinyağını öncelikle mutfak robotunuzda iyice ezin. İri parçalara ayırdığınız yeşil biber, salatalık ve sarımsağı da mutfak robotundan geçirdikten sonra, kabuklarını soyduğunuz domatesleri de iri parçalara ayırıp robota ilave edin ve iyice parçalayın. Karışımı bir kavanoza alıp, soğuk su ve elma sirkesi ekleyin. Tuz ve karabiber ilavesi yaptıktan sonra buzdolabında iyice soğutun ve servis edin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder