Sayfalar

8 Nisan 2012 Pazar

Kızarmış Marshmallow ve Fıstık Ezmeli Sıcak Çikolata


Soğuk kış günlerinin vazgeçilmezidir benim için sıcak çikolata...Nisan ayının ortasında böyle ılık bir günde ne ilgisi var diyebilirsiniz :) Ancak benim için vazgeçilmez ve soğuk günlerde favori içeceğim olan ve ayrıca kendimi şımartmak adına böyle büyük bir keyifle içtiğim ev yapımı sıcak çikolatayı bugüne kadar fotoğraflayıp sizinle paylaşmadığımı farkettim...



Bu kez sıcak çikolatama biraz farklılık ve lezzet katması için fıstık ezmesi ekledim. Ve tabii ki birçoğumuzun çocukluk günlerini hatırlayarak yüzünde kocaman bir tebessümle yediği o yumuşacık marshmallow şekerlemeleri ateşte kızartıp, sıcak çikolatanın üzerinde servis yaptım.

Bu haliyle denemenizi şiddetle tavsiye ederim...Bu ev yapımı sıcak çikolatayı bir kez denedikten sonra market raflarında hazır paketlerde satılan sıcak çikolatalara kesinlikle elinizi bile sürmeyeceksiniz...

Hem kendinizi şımartmak hem de sevdiklerinize keyifli bir an yaşatmak adına mutlaka deneyin...

Malzemeler

500 ml süt
110 gr bitter çikolata
50 gr sütlü çikolata
1/2 çay kaşığı tarçın
1 tutam tuz
1 tepeleme tatlı kaşığı fıstık ezmesi
marshmallow

  • Marshmallow şekerlere kürdan batırıp, orta ateşte 1-2 saniye tutarak kızartın. Derin bir sos tavasına sütü ve çikolataları parçalayarak koyun. Tuz ve tarçın ilavesi yaptıktan sonra orta ateşte bir çırpıcı yardımıyla sürekli karıştırın, kaynama noktasına gelince ocağı kapatın ve fıstık ezmesi ekleyin tekrar karıştırın. Sıcak çikolatayı bardaklara koyduktan sonra kızarmış marshmallow şekerlemeler ile sıcak servis edin.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder