Sayfalar

7 Mart 2012 Çarşamba

Muhammara


Bugün de yapılacaklar listeme bakarken birden bire gözüme çarptı muhammara...Uzun zamandır fırsat bulup da yapamamıştım. Daha önce de severek yaptığım özellikle et yemekleriyle de çok yakıştırdığım çok lezzetli bir meze aynı zamanda da biberli bir dip sos diyebiliriz muhammara için...
Genellikle bir çok insanın sabah kahvaltılarında da özellikle ekmek üstüne sürerek yemeyi tercih ettikleri bu sosu ben kebap ve et yemekleriyle de çok yakıştırıyorum. Zaten bu sos, aslında kebaba düşkünlüğüyle bilinen antep mutfağında fazlaca tüketilmekte...Neyse bu lezzetli mezeyi ya da kahvaltılığı mutfağımdan eksik etmediğim için sizlerle de paylaşmak istedim. Muhammara tarifi bir çok yerde farklılık gösterse de ben olabildiğince antep usulü yapmaya çalıştım, tabii kendi damak zevkime göre fazla acı ilavesi yapmadan...:) Siz acı seviyorsanız tarifi kendinize göre uyarlayabilirsiniz...

Hepinize afiyet olsun...

Malzemeler

1 su bardağı ceviz içi
3 dilim kızarmış ekmek
1 limon suyu
2 yemek kaşığı pulbiber
3 diş sarımsak
1 yemek kaşığı biber salçası
1 tatlı kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı kimyon
1 su bardağına yakın su
1 kahve fincanı zeytinyağı
1 tutam tuz

  • Kızarmış ekmekleri ve cevizleri mutfak robotuna birlikte atıp öğütün. Başka bir kaba pulbiberi koyup limon suyu ile ıslatın. Pulbibere salça ve ezilmiş sarımsağı ekleyip iyice karıştırın. Daha sonra ekmek ve ceviz karışımını da ekleyip kimyonu ilave edin. Karışımı tekrar karıştırıp, suyu ve zeytinyağını ilave ederek macun kıvamına gelene kadar karıştırın. Suyun az geldiğini düşünürseniz biraz daha ilave edebilirsiniz. Tuzu da arzu ettiğiniz şekilde ayarlayabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder