Sayfalar

13 Şubat 2012 Pazartesi

Şeker Hamurlu ve Çikolatalı Cupcake



Bugün paylaşacağım cupcake tarifi bir Amerikan klasiği olan tereyağlı ve lezzetli minik kekler...Evet sevgililer günü için bu romantik temalı şeker hamurlu ve çikolatalı cupcakeler için birkaç gündür çalışıyordum...İşte sonunda fotoğraflayıp sevgililer gününe yetiştirebildim. İşin ilginç yanı ne zaman böyle anlamlı ve dekorlu cupcakeler yapsam yemek istemiyorum, sanki sanat eserleriymiş gibi seyrediyorum karşılarına geçip...Yersem büyüsü bozulur sanki...Ama sizin de tahmin edeceğiniz gibi bu çikolata kokusuna daha fazla dayanamıyorum tabii...;))

Cupcakelerin üzerindeki süslemelere gelince bu tamamen sizin yaratıcılığınıza bağlı, ben sevgililer günü nedeniyle romantik bir tema seçtim çalışırken. Siz de böyle romantik cupcakeler yapıp minik şeffaf kutularda sevgilinize veya eşinize hediye edebilirsiniz. Ben bütün sabırsızlığımla yarını bekleyemedim ve hemen eşime hazırladığım kekleri gösterdim önce görüntüsüne hayran kaldı, tadına bakınca da lezzetine...



Ben bu cupcakelerin süslemesinde şeker hamuru ve buttercream denilen tereyağlı bir krema kullandım. Buttercream yerine krem şanti de kullanabilirsiniz ama kesinlikle aynı lezzeti vermeyecektir. Benim şeker hamuru maceram kızımın ilk doğum günü pastası ve hediyelik kurabiyeleriyle başladı. Aslında pastayı da kurabiyeleri de özel olarak sipariş edecektim ama nasıl olduğunu anlayamadan kendimi şeker hamuru dünyasında buluverdim birden...Bununla ilgili hiçbir eğitim de almadım, internetten birkaç kaynak buldum ve kendi yaratıcılığımı da işin içine katınca kızıma kendi ellerimle şeker hamurlu pasta ve kurabiyeler hazırladım...

Şeker hamurunu bazen hazır alıyorum pasta malzemeleri satan yerlerden bazen de marshmallow şekerlerden kendim hazırlıyorum evde. Siz hazır alacaksanız kesinlikle beyaz renkte alın ki istediğiniz renkte jel gıda boyalarıyla az miktar ekleyerek renklendirebilirsiniz hamurunuzu...Bir iki tane de şeker hamuru şekillendirme kalıbı alırsanız dilediğiniz gibi süslersiniz pasta ve kurabiyelerinizi...


İster şeker hamuru ve buttercream ile olsun isterseniz kendi yapacağınız bir kremayla olsun, keki ve buttercreami çok lezzetli olan bu cupcakeleri hiç vakit kaybetmeden hemen yapın ve sevgilinize hediye edin derim...Eee tabii arada kendinize de ayırıp bu lezzetin tadını çıkartmayı unutmayın...

Sevgililer Gününüz kutlu olsun, her gününüz sevgiyle dolsun....

Malzemeler

Keki için;
1 yumurta
75 gr tereyağ
1 su bardağı un
2 çay bardağı süt
1 su bardağı şeker
30 gr kakao
1/2 tatlı kaşığı karbonat
1 paket vanilya

Çikolatalı Buttercream için;
120 gr bitter çikolata
150 gr tereyağ
160 gr pudra şekeri
1 paket vanilya

  • Keki hazırlarken yumurta ve şekeri iyice çırpın, oda sıcaklığındaki tereyağı ekleyip elektrikli mixerle veya bir çırpıcıyla karıştırın. Sütü de bu karışıma ilave edip, başka bir kapta harmanladığınız kakao, un, karbonat ve vanilya karışımını ekleyip tekrar karıştırın. 12 li muffin kalıbına kağıt kek kalıplarını yerleştirin ve bu kağıt kalıpların 2/3 si dolacak şekilde kek hamurunuzu kalıplara paylaştırın. 200 dereceye ayarladığınız fırında kürdanla kontrol ederek ( hamur kürdana yapışmıyorsa kek hazırdır) 35-40 dakika pişirin.

  • Buttercream hazırlarken öncelikle bitter çikolatayı bir kapta benmari usulü eritin ve soğumaya bırakın. Diğer yandan yine bir çırpıcı ya da mixerle oda sıcaklığındaki tereyağını krem kıvamı alana kadar çırpın. Üzerine pudra şekeri ve vanilya ekleyin tekrar karıştırın. En son soğumuş olan çikolatayı da ekleyip iyice çırpın. Buttercreami hemen kullanmayacaksanız buzdolabında biraz bekletebilirsiniz. Daha sonra krema sıkma torbasıyla dilediğiniz şekilde minik keklerinizi süsleyin.

1 yorum:

  1. Cupcake ler cok hoş görünüyor. Ellerine,emeklerine sağlık...:)

    YanıtlaSil