Sayfalar

15 Ağustos 2013 Perşembe

Meksika Usulü Közlenmiş Mısır





















Instagram, twitter, pinterest...aklınıza ne gelirse hepsinde Jamie' nin ( Oliver ) çok sıkı bir takipçisiyim. Yani, adam İngiltere' de nefes alsa ben burda duyuyorum sanki...;)) Mutfakta yaratıcılıkta sınır tanımıyor, ve onu yemek yaparken izliyorsanız öyle bir iştahınız kabarıyor ki, soluğu kendi mutfağınızda kafanız buzdolabının içine gömülmüş olarak alıyorsunuz.

Ne yalan söyliyeyim, yaptıklarını özenle ve imrenerek takip ediyorum, geçen sabah telefonu karıştırırken instagram de şak diye bir resim aldı götürdü beni...Meksika usülü közlenmiş mısır; işte o an gözüm döndü bu tabağı hemen önümde istiyorum, ( bir de böyle sabırsız hiç çekilmez bir tarafım vardır, kafayı taktıysam mutlaka olacak ), iyi de benim evde mangal ya da barbekü yapmam imkansız, ama illa olacak bu iş. Neyse, buzdolabındaki mısırları aldım biraz gönülsüzce...Çünkü evde elektrikli ızgara ya da közmatik denilen aletlerde közlenmiş bir mısırın, mangal ya da odun ateşi lezzetinde olmayacağını da biliyorum.

Ama, yine de bu tarifin sonucu beni çok şaşırttı, acı, ekşi ve tuzlu tatlarla lezzetlendirilmiş bu közlenmiş mısır benim bundan sonra tüketeceğim tek mısır olur desem yalan olmaz...Aslında, başlıkta şöyle olmalıydı belki; hayatınızda yiyeceğiniz en iyi közlenmiş mısır...

Bana güvenin, kesinlikle abartmıyorum ve en azından bu hafta sonu bunu denemenizi de şiddetle tavsiye ediyorum...Acılı ve ekşili mısırların mutlaka tadını çıkartmalısınız...;))

Hepinize afiyet olsun.


Malzemeler

4 adet mısır
2-3 yemek kaşığı tereyağı
Acı pulbiber
1 adet limon
1 kase rendelenmiş tulum peyniri

▪ Mısırları iyice yıkadıktan sonra közmatik ya da elektrikli ızgarada her tarafını çevirerek pişirin. Közlenmiş mısırların üzerine bir fırçayla ya da elinizle oda sıcaklığındaki tereyağını her tarafına eşit şekilde sürün.

▪ Mısırlar hala çok sıcakken rendelenmiş peyniri ve pulbiberi harmanlayıp, koyduğunuz geniş bir tabakta mısırları peynirin üzerinde yuvarlayarak gezdirin, böylece peynir ve pulbiberler mısırlara yapışacaktır.

▪ Servis tabağına koyduğunuz mısırların üzerine bol miktarda limon sıkıp, sıcak servis edin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder