Sayfalar

25 Ocak 2012 Çarşamba

Portakallı Cevizli İrmik Helvası


Özellikle akşamları yemekten sonra eşimle televizyon ya da güzel bir film izlerken çayımızın ya da kahvemizin yanında mutlaka hafif tatlılar arıyoruz. Tabii ben genelde çikolatalı ya da sütlü tatlıları tercih ediyorum, ancak bugün olduğu gibi bazen annelerimizin yaptığı klasik tatlıları da çok seviyorum. Ben de bu akşam için portakallı irmik helvası yaptım; bugün çaya gelen arkadaşımdan da tam not aldım. Hem hafif hem de yapılışı çok çok kolay...Ayrıca buzdolabından çıkarsanız bile hafif ısıttığınız zaman ilk günkü gibi taze oluyor...

Malzemeler

250 gr irmik
100 gr tereyağı
1 avuç elinizle ufalanmış ceviz
1/2 su bardağı toz şeker
1 paket vanilya
1,5 su bardağı süt
1 adet portakal kabuğu rendesi
1/2 su bardağı taze sıkılmış portakal suyu

  • Yapışmaz bir tavada tereyağını eritip, irmik ve cevizleri ekleyin. İrmiklerin ve cevizlerin rengi biraz koyulaşana kadar kavurun. Başka bir tencerede süt, vanilya ve şekeri karıştırarak kaynatın. İrmik hazır olunca kaynattığınız sütlü karışımı ekleyin ve iyice karıştırın.


  • Daha sonra portakal suyu ve portakal kabuklarını da ekleyip suyunu çekene kadar karıştırın. Suyunu çekince ocağı kapatın ve tencerenizin kapağını kapatıp, 15 dakika dinlendirin. İrmik helvanızı portakal dilimleriyle ve hindistan ceviziyle servis yapabilirsiniz.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder