Sayfalar

4 Haziran 2015 Perşembe

Bezelyeli Rezeneli Buğday Risotto


Risotto daha önce evde denemediğim bir tarif, geçenlerde internette gezerken yine yabancı bir blogda gördüm bu tarifi, içeriği incelerken bir de baktım ki buğday ile yapılmış. Evde risotto pirinci bulunmayanlar için hem harika bir fırsat hem de buğday besin değerleri açısından çok daha zengin bir alternatif olduğu için neden olmasın dedim!! Zaten buğdayı salata ya da çorbalarda çok seven biri olarak sonuç ne kadar kötü olabilirki diye düşündüm :))


Blogda bulduğum bu tarifte rezene yerine ıspanak vardı sanırım ama ben evde kullanmam için beni bekleyen koca bir demet rezeneyi buzdolabında daha fazla bekletmemek için bu şekilde denedim. Sonuç muhteşem oldu diyebilirim, hatta eşim ve ben bu lezzete bayıldık, sanırım sıklıkla bizim mutfakta yapılacak bir tarif oldu. Bir sonraki denemelerde içerik de değişecek, bu tarifi bulduktan sonra Refika Birgül'ün de bulgurlu risotto tarifine denk geldim, o da en kısa zamanda denenecek inşallah :) Bulgur ya da buğday hiç farketmez hangisini denerseniz deneyin ama evde risotto yapıp yiyebilmenin keyfine varın en kısa zamanda...:)

Hepinize afiyet olsun.


1, 5 su bardağı haşlanmış buğday
200 gr bezelye
1 kase ince kıyılmış taze rezene
5-6 adet ince doğranmış taze soğan
150 gr rendelenmiş parmesan peyniri (ya da tulum olabilir)
2 yemek kaşığı tereyağı
2-3 yemek kaşığı zeytinyağı
1 su bardağı et suyu veya haşlanmış buğdayın suyu
Tuz, karabiber
Taze nane yaprakları  

▪ Derin bir tavada tereyağ ve zeytinyağını koyup taze soganlarin rengi biraz değişene kadar soteleyin. Üzerine bezelyeyi ekleyip birkaç dakika daha karıştırın. Daha sonra buğdayı, tuz ve karabiberi ilave edin ve elinizdeki et suyunu iki üç defada azar azar  ekleyerek suyunu çekmesini sağlayın.

▪ Bu aşamada rendelenmiş peynir ve rezeneyi ekleyin. Kapağı kapalı şekilde peynir ve buğdayın iyice bütünleşmesi için 5 dakika daha pişirin. Tabağa aldığınız risottoyu taze nane yapraklarıyla servis edebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder