Sayfalar

12 Şubat 2015 Perşembe

Limonlu Lorlu Pankek


Pazar kahvaltısı vazgeçilmez bir keyif bizim için, her ne kadar hafta içinde yoğun olsak da evde hepimiz erken kalkar ve birlikte kahvaltı yapmadan çıkmayız dışarıya, ama yine de Pazar kahvaltısının görkemini hafta içinde yakalamak imkansız :)


Bu tam buğday unundan yapılmış limonlu lor peynirli pankekler geçen Pazar kahvaltısının en lezzetli kısmıydı, pankek söz konusu olunca kendimi pek frenleyemiyorum, hem de daha sağlıklı olması için genellikle pankekleri evde tam buğday unundan hazırlıyorum, bazen meyveli bazen de kakaolu geliyor masaya...Bu defa tarifi Nigella Lawson' ın bir tarifinden uyarlayarak limonlu ve lor peynirli denedim. Sonuç muhteşem oldu, hepsini bir oturuşta yedik ve kendimizi hemen dışarı attık biraz yürüyüp eritmek için :) Hera'da bizim gibi pankek yemeyi çok seviyor, ama bu pankekleri gönül rahatlığıyla yedirdim, herşeyden önce içindeki tüm malzemeleri ile çok daha sağlıklı ve lezzetli bir tarif, bir Pazar kahvaltıya bu pankeklerden denerseniz kesinlikle çok seveceğinize eminim.

Hepinize afiyet olsun.


Malzemeler

100 gr taze lor
1/2 adet limonun suyu
1 limon kabuğu rendesi
1 su bardağı süt
1 su bardağı tam buğday unu
1 yumurta
1 çay kaşığı dolusu kabartma tozu
1 tutam tuz
1 tatlı kaşığı toz şeker

▪ Lor peynirinin, limon kabuğu rendesi ve limon suyunu derin bir kapta iyice karıştırın, üzerine süt ve yumurta ekleyip karıştırmaya devam edin. Son olarak, un, kabartma tozu, tuz ve şekeri koyup iyice çırpın.

▪ Krep tavasını kısık ateşte çok az tereyağ ekleyip ısıtmaya başlayın, iyice ısınan tavaya bir kaşıkla hamurdan biraz döküp kenarlarına doğru tavayi çevirip hamurun eşit yayılmasını sağlayarak yuvarlak bir şekil elde edin. Üst yüzeyde kabarcıklar oluşmaya başlayınca taban kısmını spatula ile kontrol edin dağılmadan çevirmeye çalışın, eğer hala hamur çok yumuşak ve dağılıyorsa bir dakika daha bekleyin ve pankekin diğer yüzünü de aynı şekilde pişirin.

▪ Her pankek yüzeyine çevirme esnasında çok az tereyağ sürün, servis tabağına aldığınız pankekleri balla servis edebilirsiniz.

2 yorum:

  1. Sedacım canım çekti nasıl güzel fotoğrafların ,Nigella yı çok beğeniyorum bu arada tariflerinden çok kendisi güzel,nasıl doğal bir kadın değil mi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Semracim çok teşekkür ederim, senin gözlerin güzel görüyor herşeyi ;) Nigella'ya bayılıyorum, Allah özenle yaratmış sanki onu ;) bu blog dünyasına onu izleyerek tariflerini deneyerek girdim ben de, herseyiyle muhteşem :))

      Sil