Sayfalar

8 Şubat 2015 Pazar

Ihlamurlu İrmik Helvası


Yine bildiğimiz bir tatlı tarifi var sırada, ama bu defa 24 Kitchen'da izlediğim sevgili Maksut Aşkar'ın yorumuyla farklı bir boyuta taşınmış lezzeti ile Ihlamurlu irmik helvası...Eğer evdeysem ne gün içinde ne de akşam saatlerinde televizyon izlemiyorum, eskiden takip ettiğim birkaç dizi vardı, son bir iki yıldır dizilere de takilmamaya çalışıyorum. Normal bir günde bile zaman yetmezken, televizyonla kısıtlı bir zamanı öldürmek isteyeceğim en son şey olurdu herhalde, üstelik son zamanlarda eğlence adı altındaki yarışma ve programlardan bahsetmek bile ürkütücü geliyor bana, özellikle gençleri çok farklı bir yöne çeken eğlenmek adı altında adeta uyuşturan bu programları izlemesek de görüntülerini her an sosyal medyada görebiliyoruz malesef...


Neyse, geçen akşam okuduğum bir kitaba ara verince, arada bir izlediğim kanal 24 Kitchen'a bakiyim dedim ve Maksut Aşkar'ın Neolokal Mutfağı adlı programa denk gelince çok sevindim, çünkü onun bizim geleneksel mutfağımıza eklediği farklı yorumları ve lezzetleri çok seviyorum, hem mutfakta çok önemli püf noktalarını paylaşıyor hem de klasik tarifler onun yorumuyla farklı bir boyuta taşınıyor. Bu irmik helvasını da o programda izledim ve hemen not aldım. Uzun zamandır irmik helvası yapmadığım için zaten özlemişiz, bir de ihlamurun verdiği aroma ile lezzeti muhteşem oldu tabii. Siz daha önce denediniz mi bilmiyorum, ama cevabınız hayır ise bu haliyle denemenizi mutlaka tavsiye ederim, eminim çok seveceksiniz...:)

Hepinize afiyet olsun.


Malzemeler

3 su bardağı süt
1, 5 su bardağı toz şeker
1 kase ıhlamur
3 yemek kaşığı tereyağı
1 çay bardağı kavrulmuş çam fıstığı
2 su bardağı irmik

▪ Sütü, toz şekeri ve ıhlamuru derin bir tencereye koyun, karıştırın ve kısık ateşte ısıtmaya başlayın.

▪ Bu sırada, irmik ve tereyağını bir tavada orta ateşte karıştırarak kavurmaya başlayın, irmiğin rengi bir miktar koyulaşmaya başladığında, iyice ısınmış olan sütü süzgeçten geçirin ve irmigin üzerine dökün ama çok kabarcıklar çıkacağı için bu sırada biraz dikkatli olun.

▪ Hala kısık ateşte karışımı bir iki kez karıştırıp, kapağını kapatın ve suyunu çekmesini bekleyin. Helva iyice suyunu çekince kavrulmuş fıstikları ekleyip karıştırın ve tekrar kapağını kapatıp en az 10 dakika dinlenmeye bırakın. Tabakla veya kalıpla şekil verdiğiniz helvanın üzerine tarçın serperek servis edin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder