Sayfalar

14 Aralık 2014 Pazar

Dulce De Leche İle Kolay Sandviç Kurabiyeler


Hafta içinde muhteşem bir dulce de leche yapıp hemen instagramda paylaşmıştım, karamel gibi tadını tehlikeli bulduğum bir lezzet olduğu için bir de kıvamından çok da emin olamadığım için bu temel tarifi de bugüne kadar denememistim. Sevgili "Mutfak Sırları" 'nın tarifini görünce eve gelir gelmez hemen denedim, talimatlara ve püf noktalarına dikkat edince muhteşem kıvamda ve lezzetde dulce de leche elde etmiş oldum.


Evet biliyorum hazır halde de bulabilirsiniz dulce de leche'i, ama yine de katkısız ve malzemelerini kendiniz görerek bilerek yaptığınız hiçbirşeyin yerini tutmaz, her ne kadar bu konuda güvenilir bulduğunuz adresler de olsa bu kadar pratik bir tarifi evde kendiniz de yapabilirsiniz :) Neyse, işte ben kavanoza aktardım süt reçelini, sonra aklıma geldi yılbaşı temalı kurabiyeler için Hera'ya söz vermiştim, çünkü birkaç gün önce çok neşeli kurabiye damgaları aldık birlikte, o da çok sabırsızlandı tabii bir an önce kullanmak için. Elimde de her zaman yaptığım çok klasik ve pratik bir tarif vardı zaten, sadece bu kurabiyeleri süt reçeli ile sandviç haline getiririm diye düşündüm.


Bu iki tarif de spontane bir şekilde bir araya gelse de biz sonuçtan çok memnun kaldık, ben her zaman sert ve şekersiz kahve içtiğim için yanında az da olsa tatlı atıştırmalıklar olsun istiyorum, işte bu tam da aradığım bir lezzet oldu çünkü, bu kurabiyeler çok şeker içermiyor, ama dulce de leche ile tatlandığında kahvenin yanında oldukça ideal oluyor.



Birçoğunuzun belki de bildiği bir kurabiye tarifi olsa da bir de dulce de leche ile denemenizi tavsiye ederim. Bu arada hala dulce de leche var buzdolabında, şu yazıyı yazarken bile ne yapsam kalanıyla diyorum, söyledim ben size biraz tehlikeli bir lezzet ;) Neyse, bir sonraki dulce de leche li başka bir lezzetde buluşmak üzere...:)

Hepinize afiyet olsun.


Malzemeler

Kurabiye için;
300 gr un
1 adet yumurta
125 gr oda sıcaklığında tereyağı
70 gr toz şeker
1 tutam tuz
1/2 çay kaşığı vanilya

Dulce de Leche için;
1 litre süt
2 çay bardağı toz şeker
1/2 çay kaşığı vanilya
5 gr karbonat

▪ Dulce de leche için sütü derin bir tencerede kısık ateşte ısıtmaya başlayın. Süt biraz ısındığında şekeri ve vanilyayı ekleyin ve ara sıra karıştırarak kaynamaya bırakın. Sütun neredeyse 2/3 si çektiğinde karbonat ilave edebilirsiniz ama bu aşamada kaynayan süt karbonat ilavesi ile iyice kabaracaktır, hatta tasabilir, onun için sütü en başta olabildiğince derin bir tencereye koymalisiniz. Karbonat ekledikten sonra yine ara sıra karıştırarak yaklaşık 25-30 dakika daha pişirdiginizde istediğiniz renk ve kıvam oluşacaktır. Ocaktan aldığınız dulce de leche iyice soğuduğunda kapaklı cam bir kavanoza aktarın, bu şekilde buzdolabında 1 hafta muhafaza edebilirsiniz.

▪ Kurabiyeler için, oda sıcaklığındaki tereyağı ve toz şekeri mixer ile orta devirde krema kıvamına gelene kadar çırpın. Yumurta ekleyip tekrar çırpın. Bu karışıma, un, tuz ve vanilya ekleyip iyice yoğurun. Elinize yapışmayan ama sert olmayan bir hamur olmalı, un miktarı az gelirse biraz daha ilave edebilirsiniz. Bu hamuru streç filme sarıp buzdolabında 15-20 dakika beklettikten sonra unlu tezgahta merdane ile yarım cm kalınlığında olacak şekilde açın. Yuvarlak bir kalıp ile hamurdan parçalar çıkarıp eğer varsa kurabiye damgaları ile üzerine uygulayabilirsiniz. Kurabiyeleri yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizin ve önceden ısıtılmış 200 derece fırında 12-14 dakika kadar pişirin. Kurabiyeler çıktığında yumuşak olacaktır ama soğudukça form alacaklar. İyice soğuduklarında iki kurabiye arasına 1 çay kaşığı dulce de leche sürerek sandviç haline getirin, arzu ederseniz üzerine pudra şekeri serperek kurabiyeleri servis edebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder