Sayfalar

27 Kasım 2014 Perşembe

Tarçınlı Kakuleli Sütlaç



Bugün vereceğim tarif de benim için ilklerden biri, neden mi? ;) Hayatım boyunca sütlü tatlılardan sütlaç ile yıldızım hiç barışmadı, nedense hiç sevemedim bu yüzden hiç evde de yapmamıştım. Ta ki geçen akşam Sophie Dahl'ın bu tarifini keşfedene kadar, tarifte benim en sevdiğim baharatlar vardı tarçın, kakule ve yıldız anason...Bir anda çok iyi bir fikir gibi geldi ve ertesi sabah kahvaltıdan hemen sonra kendimi bu tarifi denerken buldum ;)



Müptelası olduğum bu baharatlarin mutfağımda yarattığı o eşsiz koku bu sütlacın çok lezzetli olacağının habercisiydi adeta. Sophie'nin tarifinde pişirme yöntemi biraz farklı olsa da ben annelerimizin yaptığı usulde pişirdim, onun tarifinde sütlaç yıldız anason ile pişirilmiş erik ile servis ediliyor, ben bunun yerine şu sıralar evde en çok tükettiğimiz nar taneleri ile servis ettim. Evet, sonuç muhteşem oldu ve bu işe en çok evde sütlacı çok seven sevgili eşim sevindi tabii ;) benim gibi sevmeyenler ya da klasik sütlaç dışında farklı alternatif arayanlar için şiddetle tavsiye ederim, mutlaka deneyin.

Hepinize afiyet olsun.


Malzemeler

1 litre süt
1 çay bardağı pirinç
2 su bardağı su
1 su bardağından bir parmak eksik toz şeker
2 adet çubuk tarçın
8-10 adet kakule
1 tutam tuz
Servis ederken nar taneleri

▪ Pirinci iyice yıkayıp derin bir tencereye koyun, üzerine suyu ekleyip suyu biraz çekene kadar orta ateşte haşlayın. Farklı bir tencereye sütü, çubuk tarçını ve kakuleyi koyup orta ateşte ısıtmaya başlayın. Süt kaynama noktasına gelince kısık ateşte 5-6 dakika daha baharatların aromasını içine alması için kaynatın. Daha sonra sütü haşlanan pirinçlerin üzerine süzgeç koyarak sütü ilave edin. Süzgeçte kalan tarçın ve kakuleyi atabilirsiniz.

▪ Bu noktada süt zaten sıcak olduğu için toz şeker ve tuz ilavesi yapıp, karıştırmaya devam edin. Pirinç iyice piştiğinde sütlaç hazır demektir. Kaselere paylaştırıp soğumaya bırakın. Buzdolabında en az 2-3 saat soğuyan sütlacın üzerine nar taneleri serperek servis edin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder